• ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
  • کد خبر: 11972
  • readingTime: ۱ دقیقه
سوریه

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در سال ۱۴۰۰ در دیداری تدارکاتی روز دهم فروردین به مصاف سوریه می‌رود.

به گزارش ایراسین، تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی و در دیداری تدارکاتی روز دهم فروردین ساعت 17:30 از تیم ملی سوریه پذیرایی می کند. تیم ملی سوریه به عنوان یکی از رقبای سنتی فوتبال ایران در غرب آسیا به شمار می‌رود که در ادوار مختلف و در قالب مسابقات گوناگون رقیب تیم ملی ایران بوده است. این تیم که در سال‌های گذشته به کررات با تیم ملی ایران رو به رو شده، سه شنبه در دیداری دوستانه به مصاف شاگردان اسکوچیچ می‌رود.

در حال حاضر تیم ملی سوریه با هدایت نبیل معلول در تهران به سر می‌برد و از روز شنبه  تمرینات خود را در کمپ تیم‌های ملی ایران آغاز کرده است. سوری‌ها برای این دیدار یکی از سرشناس‌ترین بازیکنان خود یعنی عمرالسوما را در اختیار ندارند که بارها در قالب تیم ملی سوریه و همینطور الاهلی عربستان دروازه تیم های ایرانی را باز کرده و مهاجم خطرناکی است.

با این حال نبیل معلول، سرمربی تونسی که به عنوان سرمربی تیم ملی کشورش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور داشت، تیم خوبی را آماده کرده است. تیم او در حال حاضر در انتخابی جام جهانی و در گروه A با ۱۵ امتیاز صدرنشین است و چین را با ۷ امتیاز در رده دوم می‌بیند که این موضوع به معنی صعود بی دردسر سوریه به مرحله بعد انتخابی است.

سوریه چند روز قبل در دیداری دوستانه به مصاف یکی از رقبای ایران در انتخابی جام جهانی رفت و با دریافت ۳ گل و زدن تنها یک گل، مغلوب شد تا به گفته رسانه‌های سوری، برخی از هواداران به سرمربی تونسی تیمشان ایراد بگیرند و خواهان برکناری او شوند.

در شرایطی که السوما به علت مصدومیت و خربین به علت محرومیت مادام العمر از تیم ملی در این دیدار به میدان نمی‌روند، سوریه چندین بازیکن لژیونر را برای این دیدار به تهران آورده است. از جمله لژیونرهای سوریه می‌توان به فارس ارنوت و عبدالرحمان برکات در المحرق بحرین، عمر المیدانی در الاتحاد مصر، محمد عثمان در الخریطیات قطر، محمود المواس در بوتوسانی رومانی، ایاز عثمان در هرمانستادت رومانی، وارد السلاما در البکیریه عربستان و ... اشاره کرد.

همچنین سوریه در دیدار اخیرش با بحرین با ترکیب طاها موسی، یوسف محمد، فارس الرنائوت، عمرو المیدانی، معید الجعان، کامل الحمیشه، ایاز عثمان، محمد المواس، محمد عثمان، محمد المرمور و عبدالرحمان برکات به میدان رفتند که تک گل این تیم را عثمان از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =