بهزاد علیزاده نماینده مردم دهلران

نماینده مردم دهلران در مجلس گفت: موانع پیش روی تولید به مثابه خودتحریمی است که برای برخورداری از تولید پویا باید موانع مقابل تولیدکنندگان حذف شود.

به گزارش ایراسین، بهزاد علیزاده نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال 1400 از سوی مقام معظم رهبری گفت: سال‌های متمادی است که رهبر معظم انقلاب به رونق اقتصادی کشور توجه ویژه‌ای دارد. نامگذاری سال‌های زیادی با مضامین اقتصادی، گواه روشنی بر این ادعاست که معظمٌ له تلاش دارد تا توجه دولتمردان، نمایندگان مجلس، صاحب‌نظران و برنامه‌ریزان کشور را به سمت مسائل اقتصادی سوق دهد.

وی با بیان اینکه  توجه ویژه به تولید ملی، اشتغال و رونق اقتصادی از دغدغه‌های همیشگی رهبر انقلاب است، افزود: ایشان نوروز امسال در تداوم نامگذاری‌های سال‌های گذشته بازهم سال 1400 را به نام «سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری نمودند. بدون شک در مسیر تولید موانع زیادی وجود دارد، موانعی که می‌تواند حتی از جنس قوانین دست‌وپاگیر و ناکارآمد باشد.

نماینده مردم دهلران در مجلس، ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید تلاش کنند تا با وضع قوانین مناسب، تولید ملی را پشتیبانی و فعالیت‌های تولیدی را تسهیل و مانع‌زدایی نمایند. دولت نیز باید مسیر تولید ملی، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را هموار نموده و با حمایت و پشتیبانی لازم از صنعتگران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی موانع و مشکلات را برطرف نماید.

علیزاده با بیان اینکه ما تحریم‌های بیرونی را داریم اما نباید تحریم‌های داخلی داشته باشیم، گفت:خودتحریمی‌ها یکی از موانع سر راه تولید است، بعضا مشکلات و موانع داخلی بیش از فشارهای بیرونی بر واحدهای تولیدی اثرگذار است.

وی با بیان اینکه موانع پیش روی تولید به مثابه خودتحریمی است که برای برخورداری از تولید پویا باید موانع مقابل تولیدکنندگان حذف شود، تصریح کرد: تولید با مشکلاتی مانند نظام بانکی، نحوه تامین ارز، گمرک، استاندارد، تامین زیرساخت‌های موردنیاز، بوروکراسی گسترده اداری و غیره روبه‌رو است که این موانع باید هر چه سریعتر از سر راه تولید برداشته شود تا شعار سال محقق شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان با تاکید بر اینکه همه ارکان اجرایی و قضایی کشور وظیفه دارند بستر رونق و جهش تولید را با فراهم کردن همه ابزارها و امکانات لازم در همه بخش‌ها از جمله تجهیزات‌ و تسهیلات برای صاحبان صنعت، کشاورزی و صنایع دستی مهیا کنند، گفت: تحقق شعار سال در گرو تسهیل امور با حذف قانون‌های دست‌وپاگیر و بوروکراسی اداری است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =