شکست سنگین سپاهان مقابل شهرخودرو

دانیال اسماعیلی فر یکی از جذاب ترین اهداف نقل و انتقالاتی باشگاه های مدعی فوتبال ایران برای شروع لیگ بیستم بود و خیلی زود سپاهان را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کرد.

به گزارش ایراسین، دانیال اسماعیلی فر یکی از جذاب ترین اهداف نقل و انتقالاتی باشگاه های مدعی فوتبال ایران برای شروع لیگ بیستم بود و خیلی زود سپاهان را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کرد. او در هفته های ابتدایی حضور در جمع طلایی پوشان روزهای سختی را تجربه کرد؛ نیمکت نشین شده بود و در پست های غیرتخصصی توسط محرم نویدکیا بازی می کرد ولی از دیدار برابر نفت آبادان بود که دوباره در نقش دفاع راست به ترکیب اصلی سپاهان رسید و از این بازی بود که با نمایش های خود علاوه بر استحکام بخشیدن به خط دفاعی سپاهان، در بخش هجومی نیز درخشید و حالا سال ۱۳۹۹ در شرایطی برای دانیال اسماعیلی فر و سپاهان با صدرنشینی خاتمه پیدا کرده و این بازیکن امیدوار است یکی از دعوت شدگان به تیم ملی باشد.


با مدافع راست سپاهان گفتگوی مفصلی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید. او در این مصاحبه از دلایل انتخاب سپاهان گفته و اینکه چطور این توانست علی رغم شروع نه چندان خوب با صدرنشینی سال را به پایان ببرد.

*با سال ۱۳۹۹ شروع کنیم که بالاخره با تمام خوبی ها و بدی هایش تمام شد.
دانیال- در سال ۱۳۹۹ خیلی از عزیزان را از دست دادیم. امیدوارم در سال ۱۴۰۰ مردم ایران و تمام مردم دنیا زندگی راحت تری داشته باشند. دوباره بتوانیم دور هم جمع بشویم و قدر خوشی ها را بدانیم. زندگی اینقدر کوتاه است که اصلا ارزش دشمنی ندارد و خیلی زود تمام می شود. کرونا مهم ترین درسش این بود که نشان داد زندگی خیلی کوتاه تر از آن است که با هم رفتار بدی داشته باشیم

 *شما پیشنهادات جدی ای از تیم هایی نظیر استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سایر تیم ها داشتی ولی درنهایت تصمیم به انتخاب سپاهان گرفتی. در مورد این تصمیم صحبت کنید.
با تمام احترامی که برای تیم ها مثل استقلال، پرسپولیس، تراکتور و بقیه ها تیم ها؛ این تیم ها جایگاه و شخصیتشان مشخص است. خدا را شکر شرایط طوری بود که از تمام تیم ها پیشنهاد داشتم و این را مدیون ذوب آهن هستم. قطعا اگر هم تیمی هایم در ذوب آهن نبودند، بازی هایم اینطور نمود پیدا نمی کرد تا از تمام تیم ها پیشنهاد بگیرم. اما در مورد انتخابم باید بگویم که سپاهان ماورای یک باشگاه و یکی از بهترین باشگاه های ایران است. سپاهان از لحاظ سخت افزاری، نرم افزاری، مدیریت، تماشاگر و .. با احترام به سایر باشگاه های یکی از کامل ترین و بهترین باشگاه های ایران است و از خیلی ها شنیده ام که سپاهان بهترین باشگاه ایران است. اگر بخواهید متوجه شوید باشگاه چه چیزی هست و چطور می توان بازی کرد و آرامش داشت، باید سپاهان را ببینید. اگر می خواهید متوجه شوید که فوتبال بازی کردن زیر نظر یک باشگاه حرفه ای چطور است، باید حتما یک فصل در سپاهان بازی کنید. شما صبح به تمرین می آئید و همه چیز مشخص است. زمین تمرین، امکانات ریکاوری، سرگرمی و ... همه چیز مشخص است و کمپ جدیدی هم درست شده که خیلی حرفه ای است. دغدغه مالی وجود دارد.مهم ترین چیزی که در سپاهان وجود دارد، ثبات و تعامل میان مدیریت، کادر فنی و بازیکنان است. به نظرم یکی از دلایل موفقیت این روزها همین است. البته ما هنوز خیلی کار داریم و ابتدای راه هستیم. من اگر می خواستم در اصفهان بمانم، دوست داشتم در تیمی باشم که دنبال قهرمانی باشد. سپاهان به جاه طلبی های من نزدیک بود و باشگاه جاه طلبی هم هست. سپاهان دنبال قهرمانی و موفقیت است. به نظرم یک مجموعه کامل برای پیشرفت من بود. با تمام احترام به سایر باشگاه ها سپاهان را انتخاب کردم.

*فصل برای سپاهان خوب شروع نشد ولی رفته رفته شکل بهتری گرفت و در نهایت با صدرنشینی در سال ۱۳۹۹ تمام شد.
دانیال- اول باید راجع به خودم بگویم. من قبل از اینکه با سپاهان قرارداد ببندم یک هفته قبل‌تر کرونا گرفته بودم. بعد از منفی شدن تست، یکی دو ماه درگیر بیماری بودم و هنوز اثرات بیماری از بدنم خارج نشده بود. من در بازی های آسیایی که برای سپاهان بازی کردم، بدون تمرین رفتم. من فقط ۱۰ روز تمرین کردم و بازی کردم. در شروع کار باشگاه سپاهان تغییرات زیادی داشت؛ مدیریت و کادر جدید آمده بودند. اعضای هیئت مدیره هم عوض شدند. سپاهان یک مجموعه جدید شده بود. تنها چیزی که به ما کمک می کرد، اینکه به کارمان اعتماد داشته باشیم و زمان بدهند. خوشحالم از اینکه هواداران سپاهان این زمان را به مجموعه جدید دادند. اعتماد مهم ترین موضوع است و اگر از بین برود دیگر درست نمی شود. ما حتی بازی با شهرخودرو با باختیم ولی هواداران اطمینان داشتند که با تمام وجودمان بازی کردیم. مهم ترین عامل موفقیت سپاهان تا این لحظه، اعتماد کامل سرمربی به بازیکنان، اعتماد کامل مدیریت به سرمربی و مهم تر از همه اینکه ما بازیکنان سرمربی را دوست داریم و همدیگر را دوست داریم. به این باور رسیده ایم که چه کسی بازی می کند. در مورد خودم باید بگویم که یکی از بهترین مدافعین راست لیگ برتر هم پستی من است. مرتضی منصوری یکی از بهترین های تیم ماست. فرقی نمی کند که من بازی کنم یا او. در سطح هم هستیم؛ حالا یک مقدار بالا و پایین. اول فصل همه را مرتضی بازی کرد و عالی هم بود و بعد من بازی کردم. به این نتیجه رسیده ایم که هر کداممان باید گوشه ای از کار را بگیریم. این اعتماد و ثبات امیدوارم همینطور بماند و در آخر فصل به چیزی که برایش می جنگیم برسیم.

*در مورد خودت این موضوع مطرح بود که روزهای خوبی در هفته های ابتدایی نداشتی ولی در ادامه شرایط تغییر کرد و حالا یکی از گزینه های سرمربی تیم ملی هستی.
دانیال- ببینید آدم باید واقع بین باشد من فصل را خوب شروع نکردم. چیزی که واقعی هست را باید ببینیم. وقتی شما در تیمی مثل سپاهان خوب بازی نمی کنید، باید بیرون بنشینید و بیشتر تلاش کنی. من هم در آن زمان هایی که بیرون نشستم، هیچ اعتراضی نداشتم، چون مطمئن بودم که حق با سرمربی تیم است و باید بیشتر تلاش کنم. حق هم پستی من بود و او خیلی خوب بازی می کرد و حق او بود که بازی کند. در پست های دیگر بازی می کردم. باید تشکر کنم از کادر فنی که به هر نحوی می خواستند من را در شرایط قرار بدهند و می خواستند؛ برایشان مهم بود که برسانند به من اعتماد دارند. من این موضوع را می دانستم و با آقای نویدکیا هم که حرف می زدیم این موضوع را می گفت که من به تو اعتماد دارم و فوتبال بالا پایین زیاد دارد. می گفت نگران نباش. من وقتی بیرون نشستم برایم توفیق اجباری بود. بعد از اینکه به سپاهان آمدم نیاز داشتم به اینکه شرایط باشگاه را درک کنم. اینجا شرایط با باشگاه هایی که من بازی کرده ام فرق دارد. سپاهان دنبال قهرمانی است و باید برای بازی در این تیم روح بزرگی داشته باشید. در اینجا در قراردادم نگفته اند که باید قهرمان شویم ولی نوشته بود که باید در تمام بازی ها تمام تلاشمان را انجام بدهیم. خدا را شکر کادر فنی به من این زمان را دارد و بعد از مدتی بازی در پست هافبک، به دفاع راست آمدم. این هم به معنای این نیست که مرتضی منصوری خوب نبوده. نه تنها مرتضی که تمام بازیکنان. تیم ما الان طوری شده که کوچکترین فرصتی به هم تیمی ات بدهی و کار را بگیرد باید منتظر فرصت بنشینی و این خیلی موضوع خوبی است.

*در مورد تیم ملی صحبت کنیم. فکر می کنم با بازی هایی که انجام داده اید، یکی از گزینه های اسکوچیچ هستید.
دانیال-همه فوتبالیست ها اوج کارشان برای تیم ملی است و همه آرزوی بازی در تیم ملی را دارند. مثل زلاتان که دوباره بازگشته است. من هم از قاعده مستثنی نیستم و دوست دارم برای تیم ملی بازی کنم. اما همه چیز در گرو دو چیز است؛ یکی موفقیت سپاهان و دیگری نظر سرمربی تیم ملی. با موفقیت سپاهان می توان نظر سرمربی تیم ملی را جلب کرد. وقتی تیمتان خوب بازی کند، خوب نتیجه بگیرد، وظایف تاکتیکی را خوب انجام بدهید، قطعا شانس دارید ولی وقتی تیمتان نتیجه نگیرد، شما هم مثل باشگاه ضرر می کنید. قطعا به تیم ملی فکر می کنم ولی موفقیت من در گرو موفقیت گروهی سپاهان است.

*در مورد بازی با تراکتور هم صحبت کنیم. شما با ارائه یک بازی هوشمندانه بازی را بردید و در مجموع بر بازی مسلط بودید.
دانیال- اول باید راجع به تراکتور باید بگویم. من الان نه بازیکن تراکتورم و نه طرفدارش، چون بازیکن سپاهان هستم. من بازیکنم و هوادار نیستم. اما قلبا تراکتور را دوست دارم و من و بقیه دوستان خیلی برای تراکتور زحمت کشیده ایم. واقعا تراکتور تا ابد تیمی دوست داشتنی و عزیز برایم می ماند. خیلی چیزها به من یاد داد. من سرباز تراکتور بودم. مردم بسیار بسیار با محبتی دارد. مهم نیست تراکتور کجای جدول است. ما بازی را خوب شروع کردیم و خوب اداره کردیم و به موقع به گل رسیدیم. در مورد صحنه پنالتی هم پیام خیلی خوب کار کرد. پیام خیلی کمک کرد به تیم و به بازی برگشت. پیام ارزش هایش را به نظرم نشان داد. بازیکن بزرگ باید در لحظات سخت به داد تیمش برسد. ما شاید گل زیاد خوردیم ولی روی هیچ کدام پیام مقصر نبود؛ به خاطر دفاع تیمی بود و بازیکنان و گلر مقصر نبودند.پیام گلر بزرگی است و با مهار پنالتی ما در صدر نگه داشت. پیام فن هایی دارد که او را متمایز می کند. بازی با پای خیلی خوبی دارد و در ایران بی نظیر است. این موضوع خیلی به ما کمک می کند. خروج های فوق العاده ای هم دارد. نشان داد که یک گلر فوق العاده است. با مهار پنالتی ما را به بازی برگرداند و ما گل دوم را هم زدیم. این اما چیزی از ارزش های تراکتور کم نمی کند. تراکتور در بازی ما با یک مقدار بد آورد یا روز خوب ما بود ولی این تیم به روزهای خوبش بازخواهد گشت و در بازی های آینده مشخص می شود که ما کار بزرگی انجام دادیم. همیشه و همیشه به یاد این تیم هستم.

*بازگشت احسان یکی از اتفاقات مهم این بازی بود. در مورد حضور این بازیکن و اینکه چه تاثیری می تواند در روند سپاهان داشته باشد؟
دانیال-قبل از اینکه در مورد احسان بگویم باید به این موضوع اشاره کنم که تیم ما بزرگترهای فوق العاده ای دارد که بزرگی می کنند و جوان هایی دارد که فوق العاده تلاش می کنند. یک طورهایی مکمل هم هستند و این شرایط را برای بازیکن فراهم می کند. احسان خودش کاپیتان تیم ملی است و سپاهان خانه خودش است. وقتی احسان وارد شد، جو تیم فوق العاده شد. وقتی بازیکنی مثل احسان در تیم باشد، یک قوت قلب است. واقعا تیم ما را یک قدم رو به جلو آورد و در روند تاکتیکی سپاهان یک مهره فوق العاده است. یکی از نکات مهم دیگر رابطه خوب احسان و آقای نویدکیا است. ضمن اینکه آقای حاج صفی دوست داشت به سپاهان بیاید و بقیه بازیکنان هم همینطور هستند.

*کمی در مورد محرم نویدکیا صحبت کنید و تاثیری که در موفقیت سپاهان داشته است.
دانیال- آقای نویدکیا آدم آرامی است و همیشه آدم را شرمنده می کند. ما سه گل در مقابل پدیده خوردیم و در کنفرانس گفت که مقصر من هستم. من فکر می کنم که رمز موفقیت تیم همین است. کسی تقصیر را گردن کس دیگری نمی اندازد. همه خودشان را باعث و بانی اتفاقات می دانند و برای همین موفقیت تیم خیلی مهم شده است. نکته مهم دیگر آقای نویدکیا روراستی او است. یک نکته مثبت دیگر اینکه در بازی کاری به ما ندارد. در طول هفته خیلی گیر می دهد؛ مخصوصا یکی دو هفته اخیر (با خنده). اما در بازی اصلا و کاری ندارد که چه کار می کنید. خیلی بازیکن را راحت می گذارد. دوست دارد کسانی که در سپاهان هستند به آنها خوش بگذرد و فکر می کنم موفق هم بوده است. البته کسی که بازی نمی کند، قطعا ناراحت است. اگر شما ناراحتی از بازی نکردن داشته باشید، می توانید تلاش کنید، اما اگر از چیزهای دیگر ناراحت باشید، خیلی سخت می شود.

*بازی کردن در استادیوم خالی چه حسی دارد؟
دانیال-راستش خیلی عجیب و غریب و سخت است. حتی وقتی گل می زنی و پاس گل می دهی انگار هیچ کاری نکرده ای ....

*در مورد باشگاه ذوب آهن هم صحبت کنید که سال های خوبی را در این تیم پشت سر گذاشتی.
دانیال-ذوب آهن باشگاهی است که خیلی برای من زحمت کشیده است و هر روز پیگیر نتایج این تیم هست. امیدوارم آنها هم به روزهای اوج خودشان برگردند. مطمئنم این اتفاق می افتد چون یک کادر فنی فوق العاده قوی دارد؛ کادری که برای امثال من خیلی زحمت کشیده است. در کنار ذوب آهن که زندگی ام را مدیونش هستم، باشگاه تراکتور هم خیلی برای من زحمت کشیده است. اگر من الان در سپاهان بازی می کنم، بخش اعظمی از آن را مدیون تراکتور هستم. خطاها و اشتباهات زیادی در دو باشگاه تراکتور وذوب آهن انجام داده ام و این را مدیون هر دو باشگاه هستم. آدم نباید گذشته اش را فراموش کند؛ چون اگر فراموش کنید از کجا آمده اید، نمی دانید می خواهید به کجا بروید. همیشه ممنون این دو باشگاه هستم و امیدوارم روزهای خوبشان هر چه زودتر برسد.

منبع: ورزش ۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =