فولاد مبارکه

فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد در کشور و موفق‌ترین شرکت فولادی ایران در تلاش است تا علاوه بر انتفاع بیشتر سهامداران، از طریق اجرای پروژه‌های توسعه‌ای مختلف نظیر نورد گرم ۲ و طرح تحول دیجیتال، جایگاه ویژه‌ای برای خود در سال‌های آتی به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شرکت فولاد مبارکه بزرگترین شرکت تولیدی در صنعت فولاد و همواره جزو پیشروترین شرکت‌های این حوزه بوده که علی‌رغم سن کم خود نسبت به شرکت‌های باسابقه جهانی، موفقیت چشمگیری را تجربه کرده و به عنوان موفق‌ترین شرکت ایرانی پس از انقلاب شناخته می‌شود.

یکی دیگر از نکات قابل توجه درباره شرکت فولاد مبارکه نگاه راهبردی این شرکت در تولید محصولات نهایی و ویژه برای کاربردهای خاص صنعتی در آخر زنجیره مصرف است که علاوه بر کسب بازدهی مالی قابل توجه برای سهامداران، مشکلات داخلی این حوزه را نیز برطرف کرده است. به طور کلی عمده فعالیت این شرکت در حوزه ورق فولادی و محصولات دارای اهمیت و ارزش افزوده بالا در صنعت کشور است به همین دلیل این شرکت امروز لقب بزرگترین تولیدکننده انواع محصولات فولادی تخت را یدک می‌کشد.

نگاه عمیق مدیران ارشد بزرگترین گروه فولادی کشور

همچنین برنامه‌ریزی شرکت فولاد هرمزگان به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه برای تولید دو میلیون تن اسلب فولادی و ۱.۲ میلیون تن ورق عریض فولادی به منظور تامین نیاز داخلی در حوزه آب، نفت، گاز و پتروشیمی که قابلیت صادرات نیز دارد می‌تواند ارزش افزوده قابل توجهی را نصیب این شرکت کند، از نگاه عمیق و مدیریت کاربردی مدیران ارشد این مجموعه بزرگ فولادی کشور حکایت دارد.

تلاش برای انتفاع بیشتر سهامداران

سهامداران همواره منتفعان اصلی هر شرکت و حامیان اصلی آن محسوب می‌شوند به همین دلیل پیوسته تلاش می‌شود تا انتفاع این بخش در اولویت قرار گیرد. در همین راستا شرکت فولاد مبارکه از برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید خود به ۲۵ میلیون تن در سال در چشم‌انداز ۱۴۰۴ خبر داده است. تلاش این شرکت در راستای فراهم کردن پیش‌نیازهای لازم برای دستیابی به این هدف نشان از عظم جدی این شرکت در این هدف دارد و به نظر می‌رسد جز در شرایطی خاص که تحریم‌ها به شدت گلوی این شرکت را بفشارد، دستیابی فولاد مبارکه به هدف مذکور قطعی است.

رکوردهای پی در پی با وجود تحریم های متعدد

در سال‌های اخیر فولاد مبارکه علی رغم تجربه تحریم‌های متعدد و مشکلاتی نظیر انتقال پول و خرید تجهیزات، پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرده و در بسیاری از موارد به خودکفایی رسیده است. برای نمونه می‌توان به اقدام شگرف این شرکت در تولید اسلب مورد نیاز برای صنایع نفت و گاز ترش و همچنین بومی سازی‌های مختلف نظیر بومی سازی سیستم اسکادا اشاره کرد که تا پیش از آن تنها از طریق واردات امکان پذیر بوده است. به علاوه تداوم فعالیت این شرکت و ثبت رکوردهای تولیدی پی در پی در دوران اوج تحریم اقتصادی ایران و تجربه بارها تحریم با عناوین گوناگون به خوبی نشان از ثبات فعالیت آن در عرصه تولید دارد.

مدیران این شرکت نیز در پیامی به سهامداران خود وعده داده‌اند علی رغم مشکلات مختلفی که این شرکت با آن رو به رو است، کمترین افزایش را در قیمت تمام شده داشته باشند تا سود بیشتری عاید سهامداران فولاد مبارکه شود.

در مجموع می‌توان خاطرنشان کرد، بر اساس اطلاعات موجود شرکت فولاد مبارکه به عنوان شرکتی فعال و خوش نام در عرصه تولید، در تلاش است تا علاوه بر حفظ جایگاه خود در عرصه جهانی آن را بهبود بخشیده و در افق بلندمدت خود جایگاه ویژه‌ای میان فولادسازان بزرگ جهان کسب کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =