• ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
  • کد خبر: 11485
  • readingTime: ۲ دقیقه
احسان حاج‌صفی

بازیکن اسبق سپاهان می‌گوید وجود حاج‌صفی به عنوان یک رهبر برای محرم نویدکیا و کادرفنی تیم مثمر ثمر خواهد بود تا با تجربیاتی که در اختیار دارد سپاهان را به سیر صعودی خود رسانده و همراهی کند. 

سیدمهدی سیدصالحی در گفت‌وگو با ایراسین در خصوص دیدار سپاهان برابر مس رفسنجان در جام‌حذفی اظهار کرد: سپاهان چند هفته‌ای است که به وحدت تاکتیکی بسیار خوبی رسیده است. زوج ‌سازی‌های بسیار خوبی مخصوصا در خط دفاعی، کناره‌ها و خط حمله ایجاد شده است و به راحتی یکدیگر را در زمین پیدا می‌کنند.

وی در خصوص عملکرد تیم مس رفسنجان برابر سپاهان گفت: این تیم سپاهان را به خوبی آنالیز کرده بود و به دنبال این بودند تا برابر سپاهان فشرده و جمع بازی کنند تا سعی کنند از طریق ضدحملات به سپاهان فشار و ضربه وارد کنند.

کارشناس فوتبال ایران افزود: نیمه اول ضدحملاتی که مس رفسنجان به سپاهان زد، با رهبری عزت‌الله پوزقاز به خوبی خنثی و دفع شد تا عملکرد خوبی داشته باشند و در ادامه دیدیم سپاهان به گل نیز دست پیدا کرد. اما پس از تعویض‌هایی که سپاهان داشت کمی قدرت تهاجمی سپاهان کمتر شد و باعث افزایش میل تهاجمی مس رفسنجان شد. 

وی تصریح کرد: با رقم خوردن این اتفاق و افزایش حملات مس، بازی به تساوی کشیده شد و بازهم اثبات شد که فوتبال ۹۰ دقیقه است. معتقد هستم مس رفسنجان تیم دست و پا بسته‌ای نبود و نیست. آن‌ها سپاهان را به خوبی آنالیز کرده بودند اما شاگردان نویدکیا با استفاده از تجربیات بالای خود به خوبی توانستند از موقعیت‌های خود استفاده کنند و به مرحله بعدی صعود کنند.

سید صالحی در خصوص بازگشت احسان حاج‌صفی به سپاهان نیز عنوان کرد: این بازیکن پرورش یافته آکادمی باشگاه سپاهان است و به فوتبال معرفی شد تا در ادامه بتواند با درخششی که دارد سیر صعودی خود را طی کند و تبدیل به کاپیتان تیم‌ملی شود. به نظرم وجود او به عنوان یک رهبر برای محرم نویدکیا و کادرفنی تیم مثمر ثمر باشد. سپاهان پیش از حضور حاج‌صفی بازیکن با تجربه‌ای مانند خلعتبری را برای رهبری تیم در اختیار داشت و اکنون با حضور احسان این دوبازیکن می‌توانند با تجربیاتی که در اختیار دارند سپاهان را به سیر صعودی خود رسانده و همراهی کنند.

بازیکن اسبق تیم فوتبال سپاهان درباره اینکه به نظر او احسان حاج‌صفی در چه پستی به بازی گرفته شود گفت: قاعدتا این بازیکن در پست هافبک دفاعی یا دفاع چپ به کار گرفته خواهد شد. احسان بازیکن بسیار جنگنده‌ای است و در حمله به خوبی اضافه می‌شود. دست محرم در استفاده از بازیکنان بسیار باز است چراکه سپاهان بازیکنان بسیاری دارد که توانایی بازی در چند پست مختلف را دارند و این حسن تیم سپاهان است. 

وی ادامه داد: سپاهان را در لیگ و نقل‌وانتقالات موفق دیدم. سپاهان در ابتدای لیگ خط دفاعی سپاهان رهبری خوبی نداشت و محرم مدام در حال تغییراتی در ترکیب تیم بود اما خیلی زود زوج‌ سازی در تیم و خط دفاعی انجام شد و اکنون دانیال اسماعیلی‌فر با حسینی، نورافکن با محبی سپاهان زوج‌های خوبی را به دست آورده است. 

کارشناس فوتبال ایران در خصوص عملکرد عزت‌الله پورقاز در این بازی نیز گفت: پورقاز در ابتدای فصل کمی از دوران اوج خود فاصله داشت اما اکنون با نژادمهدی تمرکز خوبی داشته و رهبری مناسبی در خط دفاعی انجام دهند.

وی در پایان گفت: سپاهان به وحدت تاکتیکی بسیار خوبی رسیده است و محرم باید این مسیر را به خوبی جلو برود. محرم آرامش بسیار خوبی به تیم منتقل کرده است و باعث دور شدن استرس بازیکنان شده است. سپاهان در کنار استقلال و پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی است. فشاری بر روی تیم نمی‌گذاریم اما سپاهان چیزی برای از دست دادن ندارد و با این امکانات، تغییرات و ... امسال باید قهرمان شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =