• ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
  • کد خبر: 11425
  • readingTime: ۲ دقیقه
تبانی

 سوال اینجاست فدراسیون فوتبال ما در این مدت چه فعالیتی برای گرفتن میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا کرده است؟

به گزارش ایراسین، با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، کشور بحرین میزبان چهار بازی پایانی تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد.

این تصمیم در حالی اعلام شد که در صورت برگزاری بازی ها به روال عادی، ایران در دور برگشت، سه دیدار از چهار دیدار خود را در ورزشگاه آزادی تهران میزبانی می کرد و بحرین تنها میزبان ۲ دیدار می شد.

ایران با تیم های فوتبال عراق، بحرین، هنک کنگ و کامبوج هم گروه است و در دور رفت این مسابقات ۲ برد و ۲ شکست کسب کرده و با ۶ امتیاز در رده سوم جدول رده بندی گروه خود قرار دارد. تیم عراق با ۱۱ امتیاز و بحرین با ۹ امتیاز در جایگاه اول و دوم قرار دارند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا چند روز پیش نیز میزبانی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را به کشورهای عربستان، امارات و هند واگذار کرد. این دو خبر شوک بزرگی برای دیپلماسی فوتبال ایران بود و متاسفانه تیم های ایرانی باید تن به خواسته تیم های عربی به ویژه عربستان و بحرین دهند. در صورتیکه در سال‌های گذشته عربستانی‌ها و بحرینی ها به بهانه های مختلف از سفر به ایران سرباز زدند.

 قضیه زمانی جالب تر می شود که این دو کشور از نظر سیاسی با کشور یمن و دیگر کشورهای خاورمیانه در جنگ هستند اما خیلی راحتر از ما، مسئولین ورزش این دو کشور کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی فوتبال را مجاب به اخذ میزبانی دو رقابت مهم می کنند.

 سئوال اینجاست فدراسیون فوتبال ما در این مدت چه فعالیتی برای گرفتن میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا کرده است؟

متاسفانه فدراسیون فوتبال در سال 1399 فقط به دنبال شکایت مارک ویلموتس و از طرفی به دنبال برگزاری انتخابات ریاست این فدراسیون بود و در همین زمان مسئولان کشورهای عربستان و بحرین از این فرصت استفاده کردند تا صاحب میزبانی این دو رویداد مهم در فوتبال آسیا شوند.

 مشخص نیست چرا فدراسیون فوتبال به راحتی زیر بار این تصمیم رفته است؟ شاید سکوت فدراسیون فوتبال بخشی از سیاست نرمش برای بهبود روابط میان ایران و عربستان باشد، اما تصمیم گیران ورزش ایران به خصوص فدراسیون فوتبال باید شان فوتبال ایران را هم لحاظ کنند و نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند چرا که ایران از نظر امنیتی نسبت به کشورهای عربستان و بحرین شرایط بسیار خوبی دارد. 

مسئله بسیار عجیب این است که نه کنفدراسیون فوتبال آسیا و نه فدراسیون جهانی فوتبال درباره دلایل میزبانی ندادن به فوتبال ایران هیچ توضیحی ندارند و روشن نیست دلیل بی توجهی به درخواست ایران برای میزبانی از تیم های آسیایی چیست؟

 امیدواریم کادر جدید فدراسیون فوتبال ایران با تشکیل کمیته های مختلف با حضور حقوقدانان حرفه ای حق فوتبال ایران را پس بگیرد چرا که ایران از نظر پتانسیل بازیکن بسیار غنی تر از کشورهای عربی همچون عربستان و بحرین است.

گفتنی است لیگ قهرمانان آسیا و مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی به خاطر شرایط سخت کرونا، قرار است به صورت متمرکز برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =