برد سپاهان مقابل گل گهر در هفته شانزدهم

عکس:مجتبی جهان بخش

در صورت شکست تیم فوتبال پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان، فولاد مبارکه سپاهان شانس زیادی برای صدرنشینی دارد.

به گزارش ایراسین، هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران (گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسفند، روز احسان، نیکوکاری و درختکاری) روز شنبه ۱۶ اسفند ۹۹ با انجام ۸ بازی در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد که در این گزارش به تحلیل پیش از این بازی ها می پردازیم:  

سایپا و نفت مسجدسلیمان/شاگردان صادقی به دنبال جبران شکست هفته قبل

تیم میزبان یعنی سایپای تهران در هفته گذشته با یک گل مغلوب پرسپولیس صدرنشین شد تا به رده سیزدهم سقوط کند و این زنگ خطری برای شاگردان ابراهیم صادقی محسوب می شود. آنها در این بازی خانگی نیاز مبرمی به هر سه امتیاز دارند و می خواهند ورزشگاه پاس قوامین را با کسب حداکثر امتیاز ترک کنند. از طرفی تیم نفت مسجدسلیمان در هفته اول دور برگشت لیگ برتر دست به کار بزرگی زد و تیم احیاء شده تراکتور تبریز را با نتیجه یک بر یک متوقف کرد. این را نباید فراموش کرد که مجتبی حسینی از سرمربیگری نفتی ها در پایان نیم فصل استعفاء داد و داریوش یزدی جایگزین وی شد که در اولین مسابقه یک امتیاز بسیار مهم را کسب کرد. حالا باید دید که آیا داریوش یزدی و تیمش، سایپایی را که نیاز به سه امتیاز ممکن دارد را شکست خواهد داد؟ نفت مسجد سلیمان هم اکنون با ۱۹ امتیاز در رده یازدهم جدول رده بندی قرار دارد.

شهرخودرو مشهد – پیکان تهران / کورس پیکان با بحران زده ها

این روزها اصلا حال و روز تیم شهرخودرو خوب نیست و مدام حاشیه پشت حاشیه برای این تیم ایجاد می شود. باشگاه شهرخودرو به دلیل عدم پرداخت به موقع اجاره تخلیه شد و مشخص نیست سرنوشت این باشگاه در ادامه مسابقات لیگ برتر چگونه خواهد بود. اما با این حال میزبان پیکانی است که هفته گذشته با اقتدار و با نتیجه دو بر صفر از سد صنعت نفت آبادان گذشت. شهرخودرو نیز مقابل ماشین سازی تبریز تن به تساوی داد. شاگردان رحمتی با دریافت ۲۰ گل یکی از خطوط ضعیف در خط دفاع را دارند. شهرخودرو در صورتی می تواند از میدان پیکان خارج شود که رحمتی بازیکنانش را از حواشی حول تیم و باشگاه دور کند. پیکان با ۲۱ امتیاز دهم و شهرخوردور با ۱۹ امتیاز دوازدهم جدول رده بندی می باشد.

صنعت نفت آبادان و پرسپولیس /صدرنشین به برزیل ایران رسید

بدون شک تیم پرسپولیس تهران یکی از تیم های آماده لیگ برتر محسوب می شود و در هر بازی تنها برای کسب پیروزی پای به میدان می گذارد، همین باعث شده که از پیر و جوان تیم برای رسیدن به این مهم از جان و دل مایه گذارند. سید جلال حسینی بازیکن پا به سن گذاشته یحیی گل محمدی، برای این مربی یک ستاره بی چون و چرا شده است. پنجره نقل و انتقالات این تیم هم دوباره باز شده تا همین امر باعث روحیه مضاعف پرسپولیسی ها در مقابل برزیل ایران شده است. از طرفی صنعت نفت آبادان حریف دست و پا بسته ای برای صدرنشین نخواهد بود. پرسپولیس برای حفظ صدرنشینی نیاز به یک تساوی دارد و صنعت نفت با ۲۳ امتیاز در رده هفتم قرار دارد. آن چیزی که از این بازی پیش بینی می شود این است که آبادانی ها باج به قرمزهای پایتخت نخواهند داد و جاده را برای صدرنشینی تیم فولاد مبارکه سپاهان هموار خواهند کرد.        

گل گهرسیرجان – مس رفسنجان/قلعه نویی در چاله و چوله های لیگ

گل گهر سیرجان با امیر قلعه نویی بسیار خوب لیگ برتر را آغاز کرد اما اکنون به نوعی در چاله و چوله های لیگ گیر کرده و در امر نتیجه گیری بسیار ضعیف ظاهر شده است که می توان به شکست مقابل تراکتور تبریز، پرسپولیس و سپاهان اشاره کرد. امیر قلعه نویی به روایتی دربی باز است؛ می خواهد با پیروزی در دربی کرمان از جاده ناکامی خارج شود، اما حریف گل گهر در هفته هفدهم بسیار سخت کوش است، مس رفسنجانی که در هفته گذشته استقلال تهران را با تساوی متوقف کرد و سند اخراج محمود فکری را امضاء کرد. مس رفسنجان با ۲۳ امتیاز هشتم و گل گهر با ۲۲ امتیاز در رده نهم قرار دارد و باید بگوییم دربی کرمان ۶ امتیازی می باشد.  

آلومینیوم اراک و سپاهان/شاگردان محرم نویدکیا به دنبال صدر

تیم فولاد مبارکه سپاهان که از کیت جدیدش رونمایی کرد برای ادامه پیروزی هایش به اراک می رود. آلومینیوم تیمی است که مقابل تیم های بزرگ با انگیزه بازی می کند که در این بین می توان به شکست صدرنشین مقابل اراکی ها اشاره کرد. از طرفی محرم نویدکیا ترکیب تیمش را بسیار خوب شناخته و ارزیابی خوبی نسبت به تاکتیک حریفان دارد، همین امر باعث شده که طلایی پوشان اصفهانی در سرازیری موفقیت بیافتند. محرم با شهباززاده گل های فراوان همراه با پیروزی می خواهد. اما باید به این نکته اشاره داشت که سپاهان در خط دفاعی مشکلاتی دارد که ممکن است اراکی ها از آن ها بهره ببرند. در صورت شکست تیم پرسپولیس تهران مقابل صنعت نفت آبادان، فولاد مبارکه سپاهان با شکست آلومینیوم می تواند دوباره به صدر جدول برگردد. طلایی پوشان با ۳۱ امتیاز دوم هستند و آلومینیوم با ۲۳ امتیاز رتبه بسیار خوب پنجم را دارد.  سپاهانی‌ها قصد دارند برای گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم کرانچار سرمربی سابق خود با کیت دوم خود که مشکی رنگ است وارد این مسابقه شوند. مرحوم کرانچار که سابقه قهرمانی با سپاهان در لیگ یازدهم را دارد چند روز قبل به دلیل مشکل کبدی دار فانی را وداع گفت.

تراکتور – نساجی/ مصاف تبریزی ها با فانوس به دست ها

تراکتور تبریز در امر نتیجه گیری بسیار نوسان داشته و هر کارشناسی به سختی می تواند بازی این تیم را پیش بینی کند. اما به نظر می رسد نساجی تیم راحت الحلقوم برای قرمزپوشان تبریز باشد. تیم های ذوب آهن و ماشین سازی از شکست نساجی مقابل تراکتور بسیار بسیار خوشحال می شوند چراکه این سه تیم فانوس به دستان لیگ هستند.

ذوب آهن – ماشین سازی /ذوب آهن از جاده ناکامی خارج می شود!؟

ذوب آهن اصفهان برای نیم فصل دوم سرمربی خود را تغییر داد ولی باز هم با مجتبی حسینی تن به شکست مقابل فولاد خوزستان داد. شرایط جدولی نماینده اصفهان بسیار بحرانی است چراکه از ۱۶ بازی تنها یازده امتیاز جمع آوری کرده و در رده چهاردهم جدول رده بندی قرار دارد و تنها از ماشین سازی قعرنشین فقط دو امتیاز بیشتر دارد و این یعنی بحرانی ترین رده ذوب آهن در طول تاریخ حضورش در لیگ های کشوری. هر دو تیم تنها برای پیروزی به میدان می آیند چراکه تساوی برای هر دو تیم یعنی پهن کردن فرش برای خودکشی!  

استقلال – فولاد خوزستان/رونمایی از استقلال مجیدی

رسیدیم به حساس ترین بازی هفته هفدهم، در بازی رفت محمود فکری مقابل جواد نکونام سرمربی فولادی ها تن به شکست داد و اکنون مجیدی تازه از راه رسیده به دنبال انتقام از نماینده خوزستان است. اما فولاد خوزستان در اولین گام نیم فصل دوم، با پشت سرگذاشتن ذوب آهن، حریف آسانی برای پسران آبی نخواهد بود و می خواهند در آزادی با دست پر به خوزستان برگردند. استقلال با ۲۷ امتیاز سوم لیگ است و شاگردان نکونام با ۲۶ امتیاز پشت سر استقلالی ها هستند. باید منتظر ماند جدال ۶ امتیازی را چه کسی پیروز می شود؟

برنامه کامل هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران:

شنبه ۱۶ اسفند ۹۹:

سایپای تهران – نفت مسجدسلیمان - ساعت ۱۵ – ورزشگاه پاس قوامین تهران

شهرخودرو مشهد – پیکان تهران - ساعت ۱۵ – ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد

صنعت نفت آبادان – پرسپولیس – ساعت۱۵ – ورزشگاه تختی آبادان

گل گهرسیرجان – مس رفسنجان - ساعت ۱۵ – ورزشگاه امام علی(ع) سیرجان

آلومینیوم اراک – فولاد مبارکه سپاهان- ساعت ۱۵:۳۰ – ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک

تراکتور تبریز- نساجی مازندران - ساعت ۱۵:۳۰ – ورزشگاه یادگار امام تبریز

ذوب آهن اصفهان – ماشین سازی تبریز - ساعت ۱۷:۳۰  – ورزشگاه فولادشهر اصفهان

استقلال – فولاد خوزستان - ساعت ۱۷:۳۰– ورزشگاه آزادی تهران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =