محصولات سرد

مدیر محصولات سرد ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه: با اجرای پروژه جدید در خط شستشوی الکترولیتی نورد سرد فولاد مبارکه با کاهش هزینه تهیه مواد و کاهش مصرف آب و حفظ محیط زیست روبرو شدیم.

محسن استکی مدیر محصولات سرد ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به کاهش مصرف مواد در خط شستشو ناحیه نورد سرد اظهار داشت: ماده قلیایی که در این خط برای شستشوی ورق استفاده می شود از ترکیب چندماده ساخته شده که وظیفه زدودن روغن سطحی از روی ورق را دارد.

وی افزود: بر اثر فرایند مذکور ماده دچار آلودگی روغنی می شود و پس از اینکه این آلودگی به حداکثر میزان مجاز خود رسید، این مواد به تصفیه خانه گالوانیزه ارجاع می شوند تا در آنجا عملیات احیاء و بازیافت مواد در تصفیه خانه انجام شود.

مدیر محصولات سرد ناحیه نورد سرد با اشاره به اینکه دوره تعویض مواد مورد استفاده در خط شستشو بین ۲۳ الی ۳۰ روز ماندگاری دارد، تصریح کرد: در حال حاضر با اجرای پروژه ای جدید، فرایندی که در خط شستشو در تانک دی تی است هنگامی که به آلودگی مجاز برسد از طریق روش ته نشینی مواد بازیافت می شود و این مواد با انتقال مجدد به تانک دی تی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: با اجرای این پروژه تهیه مواد از ۳۰ روز به ۸۰ روز افزایش یافت و میزان مصرف مواد در خط شستشو الکترولیت هم به نصف کاهش یافته است.

استکی مزیت های این پروژه را در نورد سرد برشمرد و گفت: اجرای این پروژه کاهش هزینه تهیه مواد، کاهش مصرف آب و حفظ محیط زیست را به همراه داشته است و باعث می شود ماهیانه در حدود ۶۰ هزار لیتر در مصرف آب صرفه جویی شود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =