آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان

عکس:مجتبی جهان بخش

سفر رئیس دفتر ریاست جمهوری به اصفهان با بهره برداری و افتتاح پروژه های متعدد همراه شد و در حاشیه این سفر بازدیدی هم از بزرگترین واحد صنعتی کشور صورت گرفت.

بعدازظهر پنج شنبه محمود واعظی در سفر دو روزه خود به اصفهان علاوه بر افتتاح و بازدید از چند طرح توسعه ای و زیرساختی در اصفهان و حضور در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با شورای اداری استان به سفر خود پایان داد. رئیس دفتر ریاست جمهوری در ابتدای سفر خود به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان شتافت.

واعظی در ساعات ابتدایی حضور خود در اصفهان در دیدار با نماینده ولی فقیه بر توجه ویژه دولت به استان اصفهان صحه گذاشت و اظهار داشت: دولت توجه ویژه‌ای به استان اصفهان به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری و صنعتی کشور دارد.

وی بر حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه سرمایه‌گذاران خصوصی در حوزه تولید تاکید کرد و گفت: در سالهای فشار حداکثری و جنگ اقتصادی دشمن، بخش خصوصی در افزایش تولید و تامین نیازمندی‌های کشور نقش خوبی ایفا کرده است.

رئیس دفتر ریاست جمهوری همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، برنامه‌های مدیریت استان در کنترل و مهار بیماری کرونا را بسیار خوب و نتیجه‌بخش توصیف کرد و گفت: علمای استان به ویژه نماینده محترم ولی فقیه نقش مهمی در این موفقیت داشتند که جای تقدیر دارد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان هم در این دیدار از تلاش دولت برای حل مشکلات استان اصفهان و همچنین کمک به توسعه و پیشرفت این استان قدردانی کرد و گفت: وظیفه همه ما در این شرایط حساس و مهم حمایت است.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم که همدلی و اتحاد را در جامعه تقویت کنیم و در شرایط حساس امروز کشور با توجه به فشار تحریم‌ها، همبستگی در میان همه و تلاش برای افزایش تولید یک وظیفه همگانی است.

اگرچه توصیه های نماینده ولی فقیه بر همدلی و اتحاد به ویژه در شرایط حساس کنونی و فشار تحریم ها استوار بود و تمرکز بزرگترین واحد صنعتی کشور بر جهش تولید با تکیه بر دانش بومی و توسعه طرح تحول دیجیتال است اما باز هم توئیتر بستری شد تا همچون لاطالئات رئیس جمهور معزول امریکا، با اتهامات واهی نظیر تامین هزینه انتخابات ۱۴۰۰ از جیب سهامداران فولاد مبارکه، دستاوردهای سفر واعظی به اصفهان تحت الشعاع قرار گیرد. این درحالی است که فعالان حوزه صنعت فولاد خواستار تسهیلگری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رسیدن به اهداف چشم انداز ۱۴۰۴ هستند!

سرپرست نهاد ریاست جمهوری در بدو ورود به اصفهان با تخصیص ۱۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان اصفهان گفت: معتقدیم هر چقدر استان بیشتر توسعه یابد باعث می‌شود استان‌های همجوار هم بهره‌مند شده و توسعه پیدا کنند.

وی اضافه کرد: حدود دو برابر آنچه رئیس جمهوری در سفر به استان اصفهان به مردم قول دادند بودجه تخصیص داده شد از سوی دیگر بودجه‌های استانی و ملی در پروژه‌های مختلف زیرساختی انجام شده است.
واعظی بیان داشت: آن دسته از پروژه‌هایی که امسال در ارتباط تصویری توسط رییس جمهوری به افتتاح رسید بیش از سه هزار میلیارد تومان است، علاوه بر اینکه وزرای متعدد و مسئولان استانی پروژه‌های مهمی را به افتتاح رساندند.
رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: در این سفر پروژه‌های بزرگ با جلسه‌ای که با مسئولان سیاسی، اقتصادی و بخش خصوصی وجود دارد مورد بررسی قرار می‌گیرد، یکی از وظایف مسئولان دولتی نظارت بر منابع تخصیص داده شده و پروژه‌های تصمیم گیری شده است.
 واعظی پس از دیدار با امام جمعه اصفهان در شامگاه روز پنج شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و ملی استان اصفهان در سالن همایش های اتاق بازرگانی حاضر شد. استان اصفهان با ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی و ۷۲ شهرک صنعتی، عنوان صنعتی ترین استان کشور را به دوش می کشد و ۴۵ درصد فولادکشور در این استان تولید می شود.

حسن قاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و ملی استان اصفهان در سالن همایش های اتاق بازرگانی را مهم ارزیابی کرد، به خبرنگار ایراسین گفت: در این آیین تجلیل که چهارساعت طول کشید، رئیس سازمان توسعه و تجارت به همراه رئیس دفتر ریاست جمهوری و استاندار اصفهان شرکت کردند و با بیان مشکلات و مسائل فعالان اقتصادی این جلسه ادامه یافت که تاثیر مثبتی داشت.

وی به برگزاری جلسه شورای اداری با حضور رئیس دفتر ریاست جمهوری اشاره ای کرد و گفت: با بیان نقطه نظرات مسائل استان اصفهان مطرح شد و قول مساعدت از طرف سرپرست نهاد ریاست جمهوری داده شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه موضوع آب و زاینده رود از موارد مطرح شده در جلسات با رئیس دفتر ریاست جمهوری بود، گفت: قرار است پی گیری های لازم در این زمینه انجام شود و تصمیم گیری قاطعی گرفته نشد اما اهمیت موضوع زاینده رود توسط ایشان درک شد.

اما سفر واعظی در روز دوم به بهره برداری پروژه های ملی تقاطع غیر هم سطح آفتاب با اعتبار ۵۹۱ میلیارد ریال همراه شد که با تکمیل پل آفتاب، خیابان های تابان و آسمان دسترسی به فرودگاه بین الملی اصفهان ایمن و تسریع می شود. رئیس دفتر ریاست جمهوری همچنین از مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان بازدید کرد که قرار است پایان اردیبهشت به بهره برداری برسد و در ادامه بازدید خود آغاز عملیات اجرایی خط ۲ قطارشهری از سمت غرب شهر اصفهان، افتتاح مجموعه ورزشی ولایت دانشگاه اصفهان، افتتاح طرح شرکت قطورسازان اسپادان(تولید انواع لوله اسپیرال) و افتتاح طرح توسعه صنایع چینی زرین ایران را عملیاتی کرد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری در لحظات آخر حضور خود در اصفهان با توجه به اهمیت شرکت فولاد مبارکه به عنوان مهمترین واحد صنعتی کشور و خاورمیانه که سهم ۵۰ درصدی تولید فولاد کشور را برعهده دارد در حاشیه بازدید از این صنعت به دغدغه مدیران مجموعه فولاد مبارکه که در شرایط تحریمی با تکیه بر توان و تخصص کارشناسان و شرکت های دانش بنیان درصدد توسعه طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه هستند گوش سپرد و گفت: برای نجات اقتصاد باید به سمت اقتصاد دیجیتال حرکت کنیم چراکه پولی که برای این مهم خرج می‌شود هزینه نیست بلکه سرمایه است.

وی تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا مجموعه بزرگی که در اصفهان و کشور در راستای تولید و اشتغال خدمت می‌کند حفظ شود و به دلیل مسائل سیاسی و رقابت قربانی نشود.

واعظی با اشاره به وجود نیروی انسانی کارآمد در کشور اظهار کرد: بیش از آنچه انتظار داریم نیروی انسانی متخصص که می‌توانند تحولاتی در جامعه بوجود آورند در داخل کشور داریم.

اگرچه واعظی با ابراز ناراحتی از خشکی زاینده رود راهی پاستور شد و قول مساعدت هایی در این زمینه را به مسئولان استان اصفهان داد؛ اما این در حالی است که آغاز اصلاح ساختار مدیریت منابع آب ایران تا دو هفته دیگر نهایی می شود و سهم فولاد مبارکه در توسعه طرح های آبی استان اصفهان اعم از احداث شبکه جمع آوری، خطوط انتقال و تاسیسات تصفیه پساب شهرستان مبارکه، لنجان و احداث تصفیه خانه پساب بهداشتی و صنعتی و تکمیل واحداث تصفیه خانه پساب صنعتی RO ثانویه بخشی مهم و موثر بوده است. البته این را هم نباید فراموش کرد که عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس با مصارف صنعتی با سهامداری مهم شرکت فولاد مبارکه در ۲۱ اسفندماه آغاز می شود و در نهایت هم باید به پروژه کوهرنگ ۳ به عنوان یکی از پروژه های مهم آب رسانی اشاره کرد که شرکت فولاد مبارکه اجرای این پروژه را در قالب ماده ۵۶ متقبل شده است و تمام صورت وضعیت این پروژه توسط شرکت فولاد مبارکه پرداخت می شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =