محمد رضا ساکت

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان: ورزشگاه نفش جهان تا پیش از آنکه شرکت فولاد مبارکه با ورود خود عملا این پروژه بزرگ و ملی و بین‌المللی را در قالب مسئولیت‌های اجتماعی خود از بلاتکلیفی خارج کند، زخم 35 ساله‌ای بر پیکر ورزش استان و کشور بود. اکنون این پروژه به ظرفیت های ملی و بین‌المللی کشور اضافه شده است.

محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین در مورد مسئولیت های اجتماعی فولاد مبارکه گفت: ورزشگاه نقش جهان تا پیش از آنکه شرکت فولاد مبارکه با ورود خود عملا این پروژه بزرگ و ملی و بین‌المللی را در قالب مسئولیت‌های اجتماعی خود از بلاتکلیفی خارج کند، زخم 35 ساله‌ای بر پیکر ورزش استان و کشور بود. اکنون این پروژه به ظرفیت های ملی و بین‌المللی کشور اضافه شده است.

وی افزود: در کنار آن مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه بر ایجاد طرحی جامع برای تاسیسات ورزشی و تکمیل برخی طرح‌های نیمه تمام تاکید دارد.

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان درباره رویکرد این باشگاه در بخش استعدادیابی اظهار کرد: ایجاد آکادمی‌های استعدادیابی و مدارس ورزشی در رشته‌های مختلف در دو شهر اصفهان و مبارکه از رویکردهای این باشگاه در این حوزه است. البته شهرهای دیگر نیز مدنظر قرار دارد اما معیار انتخاب آن‌ها ظرفیت و آمایش سرزمینی استعدادها در آن شهرستان‌ها است.

کرونا فرصت میزبانی را از استان‌ها گرفته است

ساکت با اشاره به شیوع کرونا در ایران اظهار کرد: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های ورزشی در شش ماه ابتدایی سال جاری متوقف شده بود اما با ابلاغ برنامه فدراسیون‌ها، فعالیت در رشته‌هایی مانند والیبال، هندبال، فوتبال، فوتبال پایه، تبراندازی، تیراندازی با کمان، دو و میدانی در سالن، شمشیربازی و مانند آن در شش ماه دوم مجددا از سر گرفته شد.

وی با بیان اینکه تاکید فدراسیون و سیستم بهداشت کشور رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: این مسئله شرایط را بسیار دشوار کرده است. بر همین اساس بعضا بازی‌ها در پایتخت متمرکز و عملا فرصت میزبانی را از همه استان‌ها گرفته شده و تنها مزیتی برای تیم‌های پایتخت نشین ایجاد شده است.

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان ادامه داد: اگرچه در حال حاضر شرایط کرونایی در کشور حاکم است اما سازماندهی فدراسیون‌ها برای برگزاری مسابقات به صورت متمرکز در تهران فرصت میزبانی و شرایط برابر را از تیم‌ها گرفته و همین مسئله اعتراض همگان را به دنبال داشته است. با این حال ورزشکاران باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با قدرت برای دفاع از نام و اعتبار باشگاه تلاش می‌کنند.

رشته شطرنج در حال بررسی است

ساکت درباره رشته شطرنج نیز اظهار کرد: این رشته جزو رشته‌های در حال بررسی است. در صورتی که پس از انجام اقدامات کارشناسی، در هیئت مدیره باشگاه و سپس در شرکت فولاد مبارکه تصویب شود، این رشته به رشته‌های موجود اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سند بالادستی برای آمایش سرزمینی، سند تریبت بدنی و آمایش سرزمینی مصوب اداره کل ورزش و جوانان بوده و بر اساس آن رشته‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. طبییعی است که فولاد مبارکه نمی‌تواند همه رشته ها را پوشش دهد بنابراین سعی می‌شود رشته‌هایی که ظرفیت انسانی و استعدادی بسیاری در استان دارد، لحاظ شود.

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان افزود: علاوه بر این برنامه ریزی و استعدادیابی به صورت آکادمیک در رشته‌هایی نظیر فوتبال، هندبال، دو و میدانی، والیبال، ووشو و دوچرخه سواری مورد توجه قرارگرفته و امیدارویم بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها و استعدادهای بومی تا حد ممکن استفاده کنیم.

دید باشگاه سپاهان به فوتبال بلندمدت است

ساکت درباره وضعیت تیم فوتبال سپاهان نیز اظهار کرد: انتخاب آقای نویدکیا بر اساس برنامه ریزی و مِتدی بود که به پیشنهاد شد و مورد موافقت هیئت مدیره و کارخانه فولاد مبارکه قرار گرفت. به عقیده ما دوران استفاده از مربیان خارجی گذشته و اکنون تیم سپاهان خود این ظرفیت را در اختیار دارد. در همین راستا پس از چندین جلسه به آقای نویدکیا اعتماد شد. بر همین اساس تمرکزمان در سال آینده بر مدیریت فنی و راهبردی او خواهد یود. از آنجا که برنامه‌ریزی ما برای فوتبال بلندمدت است، آقای نویدکیا حداقل به مدت سه سال با باشگاه سپاهان قرار دارد.

برنامه ریزی برای کشف استعدادهای ناب در فوتبال پایه

وی ادامه داد: حفظ شاکله اصلی تیم و اضافه کردن استعدادهای جدید و پرورش یافته توسط آکادمی‌های فوتبال هم از دیگر اقدامات مورد توجه است. به علاوه در فوتبال پایه هم سازمان دهی گسترده‌ای صورت گرفته و استعدادهای ناب از سنین حدود هشت سال شناسایی و تحت نظر مربیان تحصیل کرده، دارای تحصیلات آکادمیک و مدارک مربی‌گری بین‌المللی AFC در سطوح A، B و حتی حرفه‌ای، و با تجربه پرورش داده می‌شوند.

آموزش در آکادمی‌های ورزشی سپاهان رایگان است

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان درباره هزینه‌های اخذ شده در این دو بخش نیز اظهار کرد: در آکادمی‌ها هیچ هزینه‌ای از افراد برای آموزش اخذ نمی‌شود اما از آنجا که مدارس فوتبال همانند یک مرکز آموزشی خصوصی است و هر کس در هر رده سنی می‌تواند تحت آموزش قرار بگیرد، می‌تواند هزینه‌های خود را بر اساس تعرفه فدراسیون و هیئت فوتبال تامین کند. پس از آموزش افراد در مدارس فوتبال، بهترین‌ها از میان بیشترین‌ها انتخاب و در آکادمی‌ها به صورت رایگان تحت آموزش قرار می‌گیرند.

ساکت افزود: این افراد تحت نظر یک کمیته هفت نفره از نظر شرایط جسمانی، فنی و استعدادیابی ارزیابی می‌شوند.

وی در نهایت از هیئت مدیره شرکت فولاد مبارکه، مدیرعامل این شرکت و کلیه افرادی که در اجرای پروژه بزرگ ورزشگاه نقش جهان دست داشتند، قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =