رضا شهرستانی 1

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: ظرفیت سازی های انجام شده و واکسیناسیون جهانی کرونا زمینه تحقق چشم انداز 1404 را فراهم کرده است.

رضا شهرستانی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با ابراز امیدواری از واکسیناسیون جهانی کرونا در توسعه صنعت فولاد جهان و کشور اظهار داشت: با توجه به جایگاه دهم صنعت فولاد ایران در جهان، با اتفاقات پیش رو، به نظر می رسد تا پایان 2021 شرایط مثبتی بر صنعت فولاد جهان حاکم شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت فلزات گفت: رشد اقتصادی 6 درصدی چین و تغییر نگاه دولت جدید امریکا به محیط زیست و واکسیناسیون جهانی کرونا تاثیرات خوبی بر صنعت فولاد جهان خواهد گذاشت.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه اتفاقات مثبت پیش رو باعث افزایش مصرف در صنعت فولاد می شود، تصریح کرد: این تغییرات می تواند با تمرکز بر صادرات فولاد در ایران همراه باشد و عرضه و تقاضا بازار این صنعت را تعیین کند تا تعاملی بین قیمت های داخلی و قیمت های صادراتی ایجاد شود.

وی افزود: تفاوت قیمت بین بازار داخلی و خارجی زمینه ساز رانت و قاچاق است و لازم است با حمایت دولت در بخش معدن و حمل و نقل اهداف 1404 محقق شود.

شهرستانی با اشاره به تولید بیش از 31 میلیون تن فولاد در سال جاری، خاطرنشان کرد: ظرفیت سازی های انجام شده می تواند تولیدات فولاد را تا 40 میلیون تن تضمین کند.

وی گفت: در چهارسال آینده با ظرفیت سازی 15 میلیون تنی می توان به چشم انداز 1404 در صنعت فولاد دست یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =