سعید پیرامون

بازیکن ملی پوش تیم صنعت فرش حداد اصفهان گفت: مطمئن هستم با نابودی ویروس کرونا ایران می تواند دوباره به جایگاه اصلی خود در آسیا و جهان برگردد.

به گزارش ایراسین، سعید پیرامون ملی پوش تیم فوتبال ساحلی صنعت فرش حداد اصفهان است متولد سیزدهم بهمن سال۱۳۷۳ و اهل شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان می باشد، وی در سال ۱۳۹۷ توسط مارکو اکتاویو به تیم ملی ایران دعوت شد و با این تیم قهرمان مسابقات جام بین قاره ای شد.

خبرنگار ایراسین با حضور در تمرینات تیم صنعت فرش حداد اصفهان با سعید پیرامون گفتگویی انجام داده که در ذیل می خوانیم:

*آقای پیرامون چه عاملی باعث شد که به فوتبال ساحلی گرایش پیدا کنید؟

از کودکی علاقه خاصی به فوتبال داشتم که یک دوره مسابقه چهارجانبه فوتبال ساحلی در شهرستان چابهار برگزار شد که پس از حضور در این رقابت ها در خود توانایی این را دیدم که می توانم رشته فوتبال ساحلی را به صورت حرفه ای دنبال کنم. بعد از آن به تمرینات و تلاش خود زیر نظر آقای شهرام دانه کار مربی خود ادامه دادم و توانستم فنون فوتبال ساحلی همچون لیف قیچی، سینه قیچی و ... را فرا گیرم.

*اولین تیمی که به صورت حرفه ای برایش توپ زدید چه تیمی بود؟

در سال ۱۳۹۲ عضو تیم پیمان شهرداری چابهار شدم و در مسابقات زیرگروه کشور بازی کردم که این رقابت ها سه مرحله داشت: مرحله نخست در شهر اصفهان برگزار گردید. تیم ها برای مرحله دوم به بندرعباس رفتند که خوشبختانه به مرحله نهایی صعود کردیم و در مرحله سوم که به میزبانی شهرستان چابهار انجام شد، علی رحیمی مربی تیم ملی مرا کشف کرد.

*اولین تیم لیگ برتری ایفا اردکان یزد بود، از زمان حضورتان در این تیم بفرمایید؟

به پیشنهاد علی رحیمی مربی تیم ملی برای تیم ایفا اردکان یزد تست دادم و خوشبختانه توانستم در تست گیری مورد قبول کادرفنی واقع شوم. در تیم ایفا اردکان سه سال سابقه بازی دارم که در سال دوم به تیم ملی ب ایران دعوت شدم که ده اردو خدمت این تیم بودم و در اردوی یازدهم از سوی مارکو اکتاویو به اردوی تیم ملی الف فرا خوانده شدم و در سال ۱۳۹۷ به رقابت های بین قاره ای اعزام و در این آوردگاه به عنوان قهرمانی دست یافتیم. در سه سال فعالیت در ایفا اردکان، دو مقام سومی در لیگ برتر ایران کسب کردم.

* چطور به اصفهان و تیم صنعت فرش حداد آمدید؟

پس از ایفا اردکان به اصفهان آمدم و  در حال حاضر برای تیم صنعت فرش حداد بازی می کنم که سال ۱۳۹۹ با کسب مقام سومی کشور، بنده در کسب این عنوان به نوعی هتریک کردم چراکه سکوی سومی را دو مرتبه نیز با ایفا اردکان به دست آوردم. خوشبختانه باشگاه صنعت فرش حداد برای بازیکنان شرایط خوبی را مهیا کرده و تمرینات جهت آمادگی مسابقات لیگ برتر آینده زیر نظر کادرفنی در زمین ساحلی ناژوان بسیار خوب دنبال می شود.

* از سیستان و بلوچستان برای ما بگویید، آیا امکانات لازم را برای پیشرفت در آنجا مهیا است؟

یکی از مشکل ما در سیستان و بلوچستان، دوری این استان از پایتخت است، اما به نظر من این موضوع نمی تواند مشکلی را ایجاد کند و ما با همین امکانات محدود می توانیم با تمرینات منظم و برنامه ریزی مطلوب در راستای اهداف خود گام برداریم. بنده از مسئولین کشوری و استانی می خواهم با توجه به وجود استعدادهای فراوان در رشته های مختلف ورزشی به جوانان سیستان و بلوچستانی بهاء دهند. اگر امکانات نمی دهند حداقل از آنها حمایت و پشتیبانی کنند تا بتوانیم نه تنها یک سعید پیرامون بلکه چندین سعید پیرامون داشته باشیم.

*لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران در سال ۱۳۹۹ توام با شیوع ویروس کرونا شد، آیا این ویروس منحوس تاثیری روی رقابت ها گذاشت؟

متاسفانه شیوع ویروس کرونا نه تنها فوتبال ساحلی بلکه تمام ورزش جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است، اما لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران لیگ معتبری محسوب می شود و در سال ۱۳۹۹ با برنامه ریزی دقیق این رقابت ها بصورت متمرکز برگزار شد و پس از لیگ برتر نیز توانستیم در چند اردوی تیم ملی حاضر شویم اما متاسفانه با ورود کرونای نوع جدید همه تورنمنت ها به حالت تعلیق درآمد.

*جایگاه فوتبال ساحلی ایران در آسیا و جهان کجا می باشد؟

ایران دوم جهان و اول آسیا بود، متاسفانه نرفتن به جام جهانی و بازی های انتخابی جام جهانی در تایلند، باعث سقوط سه چهار پله ای ایران در رنکینگ شد. اکنون پنجم جهان و دوم آسیا هستیم و.من مطمئن هستم با نابودی ویروس کرونا و شروع بازی ها، ایران می تواند دوباره به جایگاه اصلی خود در آسیا و جهان برگردد.

*لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران در فصل ۱۴۰۰ چه زمانی آغاز می شود؟

لیگ برتر ایران اواخر فروردین ماه استارت خواهد خورد و تمرینات تیم صنعت فرش حداد اصفهان به نحو احسنت زیر نظر کادرفنی دنبال می شود. بچه ها با شادابی خاصی تمرینات را انجام می دهند و تیم ما برای فصل جدید نسبت به سال قبل پخته تر شده و با جذب دو بازیکن خوب می توانیم در پایان فصل  بهترین جایگاه را تصاحب کنیم، چراکه انتظارات از تیم صنعت فرش حداد بسیار بالا رفته و امیدوارم انتظارات را برآورده کنیم. در این بین جا دارد از آقای جلیل حدادی مدیرعامل باشگاه تشکر کنم که همه جانبه از تیم حمایت کرده است.

*علی نادری را به عنوان یک سرمربی چگونه ارزیابی می کنید؟

علی نادری به نظر من یکی از شناسنامه های فوتبال ساحلی ایران محسوب می شود و او واقعا از نظر فنی و اخلاقی در سطح بالایی قرار دارد. او یکی از مربیان برتر کشور است و بنده به عنوان یک ملی پوش از کار کردن با وی لذت می برم و قول می دهم با وجود این مربی کاربلد تیم صنعت فرش حداد اصفهان را دوباره روی سکو ببینیم.

*حرف پایانی؟

صمیمانه از خانواده ام، مربیان و کسانی که در راه موفقیت بنده تلاش کرده اند تشکر ویژه ای می کنم. امیدوارم بتوانم یک روزیی جواب محبت های آنها را بدهم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =