حجت الله غلامی

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا از تشدید نظارت و بازرسی جهت مهار کرونای انگلیسی از روز شنبه دراصفهان خبر داد.

حجت الله غلامی در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان اظهار داشت: در سه شهر استان اصفهان اعم از خمینی شهر، فلاورجان و رهنان مواردی از کرونای انگلیسی مشاهده شده است.

وی افزود: تاکنون چهار بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در اصفهان مشاهده شده است و افراد مرتبط با این بیماران تحت نظر هستند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه سفر از استان های شمالی و خوزستان کنترل می شود، گفت: در مبادی ورودی و خروجی، خودروهای غیربومی از استانهای درگیر به کرونای انگلیسی به استان اصفهان ممنوع است و این خودروها بازگشت داده می شوند.

وی اضافه کرد: تست رپید از مسافران استان های شمالی و خوزستان در ترمینال های مسافربری گرفته می شود.

غلامی با اعلام اینکه تمام سفرها از استان های شمالی و خوزستان به صورت زمینی در یک یا دو ترمینال متمرکز می شوند که قابل کنترل باشد، گفت: سفرهای نوروزی به اصفهان در صورت وضعیت آبی و زرد و صرفا با رزرواسیون هتل و مراکز اقامتی امکان پذیر است.

وی بیان داشت: مراکز جذب مسافر در ایام نوروز شامل هتل ها و اقامت گاه های مورد تایید مراکز بهداشت است و در ایام نوروز، مراکز کمپ، مسافرخانه و خانه های استیجاری و مدارس پذیرش مسافر نخواهند داشت.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با اعلام اینکه مجوزهای تردد با هماهنگی مشترک فرمانداری و نیروی انتظامی با تایید مدت زمان، مبدا و مقصد سفر صادر می شود، گفت: تشدید بازرسی ها از شنبه توسط بهداشت درمان، دستگاه های اجرایی و اتاق اصناف و اتحادیه ها انجام می شود.

وی افزود: نظارت بر روند ورودی و خروجی استان اصفهان در 10 مبادی توسط نیروی انتظامی، راهداری و هلال احمر و فرمانداری کنترل می شود.

غلامی با تاکید بر تداوم طرح «محدودیت هوشمند» در شهرستان های استان اصفهان اظهار داشت: ستاد مدیریت کرونا توسط فرمانداری ها تشکیل و تشدید می یابد.

وی اضافه کرد: آموزش غیرحضوری در مدارس استان اصفهان تا پایان اسفندماه است و در فرودگاه از تمام مسافران پروازهای خارجی نمونه گیری می شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا توصیه کرد: اگر بخواهیم نوروزی متفاوت از پارسال را تجربه کنیم و سفرهای ایمن داشته باشیم لازم است در راستای کنترل بیماری کرونا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و اجتناب از حضور در مکان های پرجمعیت برآییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =