شکوری

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در میزگرد تخصصی بررسی تحلیلی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس، موفقیت‌ها و تجارب که در سومین روز یازدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار برگزار شد اظهار کرد: اهمیت معادن کوچک در کشور مشخص نیست. متاسفانه این تفکر در سایر بخش‌های اقتصادی وجود داشت.

به گزارش ایراسین، بهرام شکوری در این میزگرد با اشاره به حوزه معادن کوچک مقیاس، اظهار کرد: 98 درصد از معادن کشور در قالب کوچک و متوسط قرار دارند. 80 درصد اشتغال در معادن و 90 درصد از بنگاه‌های اقتصادی مربوط به بنگاه‌های کوچک و متوسط است.

به گفته شکوری، 50 درصد از معادن کشور تعطیل بود و ایده فعال‌سازی معادن برای اولین بار از خانه معدن و کمیسیون معدن اتاق بازرگانی شکل گرفت.

وی اظهار کرد: در گام اول در نظر داشتیم جلوی تعطیلی معادن فعال گرفته شود و پس از آن اقدام به فعال‌سازی معادن تعطیل شده کنیم.

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران افزود: سرعت رشد فعال‌سازی معادن مطابق با انتظارها پیش نرفت و به نظر می‌رسد اراده جمعی برای این موضوع هم در دولت و هم در مجلس وجود نداشت. نمونه این موضوع را می‌توان در تصویب قوانین جدید در مجلس دید.باید جلوی سیاست‌گذاری‌های ضد معدن را بگیریم و تلاش کنیم معادن غیر فعال شده به چرخه تولید برگردند.

به گفته وی، بخش خصوصی نمی تواند قانون را اصلاح کند، قانون درست است اما متاسفانه تعابیر اشتباهی از آن استخراج می شود و همین موضوع هزینه های معدنکاری را افزایش می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =