عظیمی

میزگرد تخصصی بررسی تحلیلی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس، موفقیت‌ها و تجارب در سومین روز یازدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار برگزار شد.

به گزارش ایراسین، سیدرضا عظیمی مدیر اجرایی دبیر شورای هماهنگی طرح احیای معادن کوچک و متوسط مقیاس در این میزگرد تخصصی اظهار کرد: مهم‌ترین دستاورد طرح احیای معادن، ورود ادبیات جدید در حوزه سیاست‌گذاری بخش معدن کشور شد. به طوری که موضوع احیا و فعال‌‌سازی معادن کوچک، شکلی جدید در میان سیاست‌گذاران کشور پیدا کرده است.

به گفته وی، نمی‌توان گفت طرح احیای معادن 100 درصد موفق بوده است، زیرا تغییرات زیادی در ساختار حاکمیت بخش معدن کشور رخ داده و این امر موجب شد موضوع فعال‌سازی معادن دستخوش تغییرات زیادی شود.

عظیمی افزود: برای الگوهای معادن کوچک‌مقیاس در سطح جهان پژوهش و مطالعاتی انجام شده است که خروجی آن پیشنهاداتی برای سیاست‌گذاران دارد تا مشخص شود معادن کوچک را چطور فعال کنیم.

وی با اشاره به دستاوردهای طرح احیا افزود: از دستاوردهای این طرح، مطرح شدن معادن کوچک و متوسط در راستای سیاست‌گذاری و در جایگاه کلان در حد تصمیم‌گیری است.خوشبختانه توانستیم آمایش دقیق و به‌روزی را از معادن کوچک کشور استخراج کرده که این گزارش مبنای تصمیم‌گیری تصمیمات استانی در کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =