علیرضا رضایی. فولاد مبارکه

مدیر ارزیابی و اکتشاف شرکت فولاد مبارکه گفت: برای تامین مواد اولیه پایدار به ناچار وارد حوزه معدن شد و این شرکت بزرگترین مصرف کننده کنسانتره بوده و بزرگترین تولیدکننده فولاد است، بنابراین ماندن در این جایگاه مستلرم این امر است که از تامین مواد اولیه خود مطمئن باشد.

به گزارش ایراسین، علیرضا رضایی در پنل تخصصی توسعه اکتشافات ذخایر جدید سنگ آهن،‌ لزوم توجه ویژه و استفاده از تکنولوژی های روز - راه اندازی معادن راکد که در سومین روز از یازدهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار برگزار اظهار کرد: یکسال است معاونت معدنی فولاد مبارکه شکل گرفته است. البته قبل از آن هم دیگر شرکتها فعالیت‌های مرتبط با معدن را انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: پهنه انارک در اختیار فولادمبارکه بوده و روی ۴۳۰۰ کیلومتر از آن ژئوفیزیک هوایی توسط سازمان زمین شناسی انجام شده و به ۲۵۰ کیلومتر مربع رسیدیم. اما با توجه به این محدودیتها، اکنون تنها روی ۱۹۰ کیلومتر از این محدوده در قالب ۷ پروانه اکتشافی در حال فعالیت است.

وی افزود: حتی اگر به ذخایر سنگ آهن در این پهنه برسیم خیلی نمی‌توان انتظار داشت ذخایری مانند گلگهر و چادرملو دست پیدا کنیم‌ و یا اینکه این ذخایر برای مصرف فولاد مبارکه کافی باشد.

رضایی گفت: فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۴ نیازمند ۲۳ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن است. مشکل این است که مجوز اکتشاف به فولادمبارکه داده نمی‌شود و این در حالیست که توان لازم برای تامین هزینه های اکتشاف، تکنولوژی و نیروی متخصص را دارد.

وی افزود: اکنون با کمبود ذخایر سنگ آهن و استخراج آن مواجهیم و باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =