حسام مقدمعلی؛ معاون اکتشاف و بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران

معاون بهره برداری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد و معدنی ایران در پنل تخصصی توسعه اکتشافات ذخایر جدید سنگ‌آهن،‌ لزوم توجه ویژه و استفاده از تکنولوژی های روز - راه اندازی معادن راکد گفت: شرکت ایمپاسکو وظیفه تهیه و تولید مواد اولیه برای فولاد را برعهده دارد.

به گزارش ایراسین، حسام مقدمعلی با بیان این مطلب افزود: با توجه به اصل ۴۴ و خصوصی سازی، تهیه و تولید مواداولیه برای فولادسازان برون سپاری شد و  عمده آنها شرکتهایی هستند که در زنجیره فولاد مشغول فعالیتند. 

وی ادامه داد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در آنومالی مرکزی و گلگهر فعالیت داشته و ثمره آن معادن فعال است. در غرب کشور و خراسان جنوبی بحث آهن دنبال شده است. همچنین بالغ بر ۵۰۰میلیون تن از ۹۲ تا ۹۸ به ذخایر معدنی کشور اضافه کرده است.

وی افزود: آنچه مهم است کارهای مغفول مانده در این بخش است. برای مثال ما در بخشی از این آنومالیهای شناسایی شده به دلیل محدودیت‌های قانونی موفق به اکتشاف نشدیم‌. 

وی ادامه داد: در واقع حدود ۱۸ مجموعه آنومالی در ایران به دلیل مخالفت دستگاه‌های استعلام دهنده، فعالیت روی آنها انجام نشد و این آنومالی‌ها ذخیره ۵۰۰ میلیون تنی دارند که می‌تواند تحقق اهداف چشم انداز فولاد را محقق کند. 

مقدمعلی گفت: در خصوص کانسارهای پنهان در ایران مرکزی فعالیت‌هایی انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =