سراییان

مدیر عامل شرکت ایریسا در میزگرد تخصصی توسعه فناوری، ارتقای بهره‌وری، تحول دیجیتال و نسل چهارم انقلاب صنعتی در صنعت فولاد که در سومین روز از یازدهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار برگزار شد،‌ اظهار کرد: تحول دیجیتال در صنعت فولاد باید یک باور تبدیل شود که یک انتخاب نیست بلکه شرط بقاست و اگر غیر از این باشد آینده شومی در انتظار آن صنعت خواهد بود.

به گزارش ایراسین، رسول سراییان اظهار کرد: شرکت ایرسیا همزمان با تولد فولادمبارکه تاسیس شده و بازوی اتوماسیون و آی‌تی فولادمبارکه است و کل اتوماسیون صنعت فولاد را دارد. 

وی افزود: باید دید که تحول دیجیتال و انقلاب صنعتی چه ارتباطی باهم دارند. 

وی ادامه داد: اساس تحول دیجیتال به دهه ۹۰ و تولد غولهای دیجیتالی مانند فیسبوک، گوگل و آمازون برمیگردد و در این دوره بود که کم کم صنایع سنتی که قبل از دهه ۹۰ متولد شده بودند به این فکر افتادند که مثل این غولهای دیجیتال حرکت کنند. آنها دیتا را جمع کرده، پردازش و بر اساس آن تصمیم گرفتند. 

سراییان ادامه داد: شرکت‌های سنتی نیز از آنها الگو گرفتند. همچنین شرکت‌های مختلف صنعتی وارد این بخش شدند و کشورها هرکدام یک نام مشخص برای تحول دیجیتال انتخاب کردند. 

وی گفت: ما باید در صنعت بتوانیم داده را جمع، تحلیل، پردازش و بر اساس آن تصمیم بگیریم. 

سراییان درباره اینکه آیا لازم است در این صنعت ورود کنیم یا خیر نیز گفت: اگر به دیگر صنایع نگاه کنیم می‌بینیم که تحول دیجیتال در صنعت بالاخره همه صنایع را در بر می‌گیرد. برای مثال در سیستم حمل و نقل، بانکداری، هتلداری این تحول ایجاد شده و در صنعت فولاد هم باید وارد شود. 

وی با بیان اینکه صنعت تولید در دیجیتالی شدن از بقیه بخشها عقب است افزود: آنچه که تاکنون انجام داده ایم بر ما محرز کرده است که فولاد مبارکه حتما باید وارد عرصه تحول دیجیتال شود. 

مدیرعامل ایریسا ادامه داد: امروز فولادمبارکه بازار و شرایط بازار داخلی را دارد اما آنچه مهم است حضور و رقابت در عرضه بین المللی است. زیرا بخش عمده ای از فعالیت فولاد مبارکه به صادرات وابسته است. 

سراییان افزود: باید بتوانیم در عرصه جهانی با رقبا رقابت کنیم. اکنون رقبای ما همچون پوسکو کره جنوبی توانسته محصولات با کیفیت و قیمت پایینتر و بهره وری و سود بالاتر تولید کند. 

وی ادامه داد: در واقع این حاشیه سود ۶تا ۸درصد در سال است که هر درصد آن ۳تا۴هزارمیلیارد تومان برای فولاد مبارکه است. 

وی گفت: تحول دیجیتال در صنعت فولاد باید یک باور تبدیل شود که انتخاب نیست بلکه شرط بقاست و غیر از این باشد آینده شومی در انتظار آن صنعت خواهد بود.

مدیرعامل ایریسا گفت: مساله اینجاست که صنعت چه زمانی و چگونه وارد تحول دیجیتال شود؟ 

وی افزود: ما نیازمند فرآیند نوظهور هستیم و باید از داده های موجود حداکثر استفاده را ببریم‌. حرکت دو بال تکنولوژی و فرهنگ در تحول دیجیتال باید هم راستا باشند. 

سراییان گفت: یکی از اقدامات فولاد مبارکه آموزش ۱۲۰ نفر در دانشگاه اصفهان است که با تحول دیجیتال آشنا شوند. 

مدیرعامل ایریسا گفت: کسانی که دنبال اسم تحول دیجیتال را بیاورند اما تمایل نداشته باشند که هیچ اتفاقی در سازمان رخ ندهد به نتیجه نخواهند رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =