محمد مکملی

در سومین روز از یازدهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار میزگرد تخصصی توسعه فناوری، ارتقا بهره‌وری، تحول دیجیتال و نسل چهارم انقلاب صنعتی در صنعت فولاد برگزار شد.

به گزارش ایراسین، محمد مکملی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه تهران گفت: آینده متعلق به کسانی است که به فکر راهبرد دیجیتال باشند. 

وی افزود: ایران همیشه به عنوان مصرف کننده و وارد کننده فناوری بوده است. پس باید دید آیا می‌توانیم در تحول دیجیتال نیز ورود کنیم؟ 

وی در خصوص تاثیرات آن در صنعت گفت: تحول دیجیتال در عملیات کسب و کار ، بهبود بهره‌وری، بهبود مستقیم و غیر مستقیم نیروی کار و مدیریت هزینه‌های شبکه تامین و کاهش ریسک، مدیریت موثر خدمات پس از فروش، در رشد کسب و کار تولید محصولات و خدمات جدید، رشد بین المللی در بازارهای نوظهور موثر است. 

وی در خصوص موانع پیاده سازی آن نیز گفت: مواردی مانند قابل اعتماد بودن و نگرانی‌های ایمنی، عدم سازگاری سیستمی‌های قدیمی و جدید، همسو نبودن کل سیستم و نبود سخت افزار مناسب جهت بهره گیری در تولید، نبود نیروی انسانی ماهر، عدم اطمینان از بازگشت سریع سرمایه و ابهام در بازگشت سرمایه گذاری جزو موانع پیاده سازی تحول دیجیتال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =