یزدی زاده

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در میزگرد تخصصی نقد و بررسی تحلیلی طرح جامع فولاد که در دومین روز یازدهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار برگزار شد، اظهار کرد: مشکل اساسی در صنعت فولاد کشور که منجر به عدم توازن آن شده، نحوه قیمت‌گذاری مواد اولیه و محصولات فولادی در بازار است.

به گزارش ایراسین، منصور یزدی‌زاده در این میزگرد تخصصی با بیان این مطلب در ادامه افزود: همچنین در کنار این موضوع، ابلاغ شیوه نامه دولت نیز یکی دیگر از دغدغه های تولیدکنندگان فولاد است که تا به اکنون وضعیت آن مشخص نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت سازی مناسبی برای صنعت فولاد کشور ایجاد شده اما مشاهده می کنیم که برخی از واحدهای فولادی، کمتر از ظرفیت اسمی خود تولید دارند.

به گفته مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، با وجود اینکه هدف صادراتی در حوزه فولاد 20میلیون تن در نظر گرفته شده، اما هنوز وضعیت وضعیت صادرات فولاد  مشخص نیست و استراتژی برای صادرات فولاد تدوین نشده است.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که سبب شده تا صادرات در ایران با چالش مواجه شود دستورالعمل‌های ناگهانی همچون مشروط کردن صادرات به عرضه داخلی است.

یزدی زاده با اشاره به اینکه زیرساخت فعلی برای صنعت فولاد یک چالش بزرگ به حساب می آید در ادامه گفت: ذوب‌آهن اصفهان با وجود اینکه تولیدکننده ریل است، اما در حوزه حمل ریلی با مشکلات زیادی مواجه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =