محمد ابکا

رییس هیات مدیره شرکت مهندسی بین‌المللی فولاد تکنیک در میزگرد تخصصی تقد و بررسی تحلیلی طرح جامع فولاد که در دومین روز یازدهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی دور شدن سرمایه گذاران خارجی از ایران عدم پیش‌بینی آینده روابط سیاسی کشور است.

به گزارش ایراسین، محمد ابکا با بیان این مطلب افزود: یکی از چالش‌های صنعت فولاد صدور مجوزهای فراوان بود که بعد از تلاش بسیار ما منجر به ابطال مجوزهای بیهوده در فولاد شد، اما متاسفانه بعد از این اتفاق، شاهد فروش مجوز آن هم با قیمت‌های بسیار گزاف بودیم.

به گفته وی؛ در ابتدا باید تکلیف برنامه‌های کلان و شاخص‌ها در رابطه با برنامه هفتم توسعه مشخص شود تا بتوان طرح جامع فولاد را به  سمت این برنامه هدایت کرد.

وی همچنین در خصوص میزان مصرف فولاد در ایران نیز اظهار کرد: با توجه به سرانه مصرف فولاد در جهان ، باید گفت مصرف فولاد در ایران بسیار پایین بوده و شاید حدود ۴ کشور در جهان باشند که سرانه مصرف پایین‌تری نسبت به ایران دارند.

به گفته وی، یکی از دلایل اصلی دورشدن سرمایه گذاران خارجی از ایران ، عدم پیش‌بینی آینده روابط سیاسی کشور است.

ابکا گفت: از سال 93 تاکیدها بر این بود که در مرکز ایران، واحد فولادسازی احداث نشود، با این حال، از آن زمان تنها شاید 2 شرکت بودند که در  سواحل کشور سرمایه‌گذاری کردند؛ حتی طرح‌های فولادی که در مناطقی مانند چابهار تعریف شده نیز  متاسفانه پیشرفتی نداشته اند.

رییس هیات مدیره شرکت مهندسی بین‌المللی فولاد تکنیک ادامه داد: واحدهای تولیدی نمی‌توانند تمام سرمایه‌گذاری‌های لازم جهت احداث زیرساخت و احداث طرح‌های جدید را متقبل شوند و این امر با شاخص‌های اقتصادی دنیا همخوانی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =