• ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
  • کد خبر: 11056
  • readingTime: ۱ دقیقه
موذن زاده

مصطفی موذن‌زاده در میزگرد تخصصی نقد و بررسی تحلیلی طرح جامع فولاد که در دومین روز یازدهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار برگزار شد، اظهار کرد: متولی صنعت فولاد کشور مشخص نیست و این درحالیست که در کشوری همچون چین که بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان است، تمامی مسائل مرتبط با فولاد در یک سازمان مشخص و متمرکز شده است.

به گزارش ایراسین، موذن زاده با بیان این مطلب در ادامه افزود: یکی از پیشنهاداتی که می‌توان برای صنعت فولاد ارائه کرد این است که برای سرمایه‌گذاران و فعالانی که تمایل به حضور در این صنعت دارند، دوره آموزشی آشنایی با طرح جامع فولاد گذاشته شود.

به گفته وی، عدم توجه به مقیاس‌های تولید در صنعت فولاد سبب شده تا شاهد فعالیت تولیدکنندگان کوچک با ظرفیت تولید کمتر از یک میلیون تن در این صنعت باشیم.

یکی از مباجث مهم در صنعت فولاد، تامین زیرساختهاست. موذن زاده در این باره گفت بهتر است تا در این بخش ، تولیدکنندگان وارد عمل شده و زیرساخت‌های اساسی همچون ایجاد خطوط ریلی و تامین منابع آبی را در دستور کار خود قرار دهند؛ البته نباید فراموش کرد که طرح انتقال آب خلیج فارس با سرمایه‌گذاری سه شرکت معدنی انجام شده است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه بازار فولاد از نظر عرضه و قیمت‌گذاری نامتوازن است افزود: طرح جامع فولاد باید از حالت فعلی خود که یک گزارش است، خارج شده و به مسائل اساسی‌تر و نیازهای جزئی صنعت فولاد بپردازد.

موذن زاده گذری بر چالشهای بخش معدن نیز داشت و اظهار کرد: یکی دیگر از چالش‌های مهم دیگر در زنجیره معدن، نبود متولی مشخص برای اکتشاف به عنوان اولین حلقه مهم بخش معدن است.

گفتنی است میزگرد تخصصی  نقد و بررسی تحلیلی طرح جامع فولاد در روز دوم از یازدهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =