تامین بخشی از اکسیژن مایع مورد نیاز بیماران کرونایی

شرکت فولاد مبارکه در دوازده ماه گذشته در مهار بیماری کرونا کارنامه قابل قبولی به دست آورد که تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانی در راستای مسئولیت اجتماعی توسط این شرکت موجب تقدیر و الگوی سایر صنایع قرار گرفت.

به گزارش ایراسین، یک سالی می شود که ویروس عالم گیر کرونا چهره جهان را پوشانید و با سفید کردن ریه ها عده ای را به کام مرگ کشاند. اولین مشاهدات ویروس کرونا در استان اصفهان به دوم اسفندماه برمی گردد. با اینکه کشور سه موج را پشت سر گذرانده اما استان اصفهان دو موج نسبتا طولانی را طی کرد و اکنون هم این استان، پس از یک سال با گونه جهش یافته کرونا موسوم به انگلیسی تهدید شده است و بیم آن می رود که در نیمه اسفند سایه سنگین موج سوم بر سر این استان سنگینی کند. در این سال پر از دلهره و بیماری شرکت فولاد مبارکه با صلابت همیشگی چنان مسئولیت اجتماعی خویش را پیش برد که علاوه بر تقدیر همگان، الگویی در وضعیت بحرانی شد که چگونه می توان بی منت و بدون بوق و کرنا به داد شهروندان کشور رسید.

کمک 100 میلیاردی فولاد مبارکه در تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانی

دکتر حمیدرضا عظیمیان، مدیر عامل فولاد مبارکه با اشاره به نقش آفرینی شرکت فولاد مبارکه در مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: مجموعه فعالیت های شرکت فولاد مبارکه برای مبارزه با بیماری کرونا در کشور بی نظیر است. شرکت فولاد مبارکه تاکنون در زمینه مساعدت به بیمارستان ها و مراکز درمانی برای خرید تجهیزات پزشکی بیش از 100 میلیارد تومان کمک کرده در حالی که هیچ شرکتی در ایران به 10 درصد از این مبلغ هم نرسیده است.

وی افزود: بخش عمده ای از این کمک ها در قالب تجهیزات به دانشگاه علوم پزشکی بوده و به تامین اکسیژن رایگان بیمارستانها تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با تاکید بر نهادینه کردن سبک و روش شرکت فولاد مبارکه در راستای مسئولیت های اجتماعی در کشور گفت: در تیرماه که بیمارستانها با کمبود اکسیژن مواجه شدند،  شرکت فولاد مبارکه اعلام کرد تا پایان بیماری کرونا روزانه 70 تن اکسیژن رایگان به بیمارستانها تحویل می دهد و این سرمشق سایر کارخانه های فولادسازی در کشور که پلنت تولید اکسیژن دارند، قرار گرفت.

عظیمیان گفت: اگرچه درخواست بیمارستانهای استان اصفهان به روزانه 30 تن اکسیژن است اما شرکت فولاد مبارکه با تخصیص دو برابر این میزان، درصدد تامین اکسیژن بیمارستانهای سایر استانها نظیر چهارمحال و بختیاری، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد و تهران به صورت رایگان برآمد.  

 اهمیت ایفای رسالت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه در ایام کرونا به ویژه در تامین اکسیژن رایگان بیمارستانها و مراکز درمانی را می توان در تقدیر مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی کشور و اصفهان جست و جو کرد. چه در نامه دکتر جلیل کوهپایه زاده خطاب به مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه که مراتب سپاس خویش را از نگاه ملی و تلاش و زحمات ارزشمند و صادقانه آن مجموعه در شرایط بیماری کرونا و نیاز مبرم مراکز درمانی به اکسیژن در زمینه پیشبرد اهداف سلامت و یاری مجموعه درمانی دانشگاه در تامین اکسیژن رایگان بیمارستانی و کمک به ارائه خدمت به بیماران ستود و چه گفتگوی اختصاصی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با خبرنگار ایراسین که گفت: هرکجا بوده از اقدام درخور تقدیر شرکت فولاد مبارکه در تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانی اصفهان و استانهای دیگر تشکر کرده ام.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی، امام جمعه شهرستان مبارکه هم در گفت و گو با خبرنگار ایراسین از اقدام ارزنده شرکت فولاد مبارکه در ایفای رسالت اجتماعی به ویژه تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانی تشکر و تقدیر کرد و افزود: تاثیرات فرهنگی و اجتماعی این شرکت در قالب رسالت مسئولیت اجتماعی بر همه هویدا است و در ایام شیوع کرونا با تجهیز بیمارستانها و تامین اکسیژن رایگان بیمارستانهای کشور به اوج خود رسید. 

وی افزود: تاثیرات شرکت فولاد مبارکه در جغرافیای محلی و ملی در ابعاد مختلف قابل بررسی است و کارنامه درخشان این شرکت خبر از مهمترین دستاورد صنعتی انقلاب اسلامی می دهد. 

پروین صالحی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر نقش اجتماعی برجسته شرکت فولاد مبارکه در ایام شیوع کرونا اظهار داشت: تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانی توسط شرکت فولاد مبارکه در راستای سلامت شهروندان اقدام موثری بود.

وی افزود: تا قبل از اقدام شرکت فولاد مبارکه مازاد اکسیژن به مزایده و فروش می رسید که این شرکت با ایفای رسالت اجتماعی ثابت کرد که در شرایط بحرانی شیوع کرونا و افزایش نیاز مراکز درمانی به اکسیژن نه تنها به صورت رایگان این نیازمبرم را تامین کرد بلکه الگویی برای مابقی صنایع بزرگ شد که می توانند در این شرایط موثر باشند که اقدامی قابل تقدیر است.

شرکت فولاد مبارکه به عنوان عظیم ترین واحد صنعتی کشور همواره ثابت کرده است که در مواقع بحرانی با اتخاذ تصمیمات بخردانه و کارشناسی شده در جهت مهار بحران برمی آید که نمونه بارز آن را می توان در شیوع کرونا یافت. زمانی که ریه های بیماران کرونایی به اکسیژن کمکی وابسته بود و بیمارستانها با کمبود اکسیژن دست و پنجه نرم می کردند این فولاد مبارکه بود که آستین ها را بالا زد و با پایبندی به رسالت اجتماعی و تامین رایگان اکسیژن به ریه کم جان شهروندان اکسیژن دمید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =