بهروز کلیدری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از آغاز موج سوم کرونا با شیوع کرونای انگلیسی در اصفهان هشدار داد و از تلاشهای فولاد مبارکه تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بهروز کلیدری صبح شنبه در سالگرد شیوع کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان برخلاف کشور که ۳ موج را از سر گذراند، ۲ موج را در اسفند و فروردین و شهریور تا آذرماه طی کرد.

وی افزود: در موج دوم روزانه دو هزار و ۲۰۰ بیماری شناسایی شدند و روزانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ بیمار در بیمارستانهای استان اصفهان بستری شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در یک سال گذشته به ۷۵ هزار بیمار کرونایی خدمت رسانی شد، گفت: ۴ هزار و ۳۰۰ بیمار زیر ۱۸ سال و ۷۰ هزار بیمار بالای ۱۸ سال و ۷۳۰ مادر باردار به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شدند و ۴هزار بیمار با شناسایی قطعی ویروس جان باختند.

وی اضافه کرد: ۸ هزار و ۷۰۰ نفر در استان اصفهان با علائم مشکوک و قطعی کرونا از بین رفتند و ۱۲ مادر باردار هم در طول یکسال گذشته جان باختند و ۳ نوزاد نجات پیدا کردند.

کلیدری با اشاره به اینکه در استان اصفهان آزمایشگاه های دولتی و خصوصی در انجام تست تشخیصی کرونا بسیج شدند، تصریح کرد: ۴۲۰ هزار تست PCR در آزمایشگاه های استان اصفهان انجام شده که ۱۵۱ هزار تست تشخیصی مثبت شد.

وی اضافه کرد: در استان اصفهان، آمار شناسایی کووید مثبت، نسبت به مرگ ۲.۶۶ درصد ثبت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام هشدار برای شیوع موج جدید کرونا در استان اصفهان گفت: تا زمانی که جامعه با واکسیناسیون به ایمنی نرسد، ویروس کرونا دچار جهش و موتاسیون می شود.

وی ادامه داد: جهش های ویروس کرونا را می توان در جهش انگلیسی که در برخی از استانهایی نظیر خوزستان، تهران و قزوین مشاهده شده است، یافت که با توجه به تبادل بالای استان خوزستان با اصفهان آلارم شیوع ویروس انگلیسی در استان اصفهان زده شده است.

آلارم شیوع کرونای انگلیسی در اصفهان

کلیدری با اعلام مجدد اینکه هر موقع تعداد بیماران سرپایی افزایش یابد، بیماران بستری هم افزایش دهد، تصریح کرد: متاسفانه عادی انگاری و ساده انگاری کرونا نگرانی از شیوع کرونای انگلیسی با میزان شیوع بالا و پیشرفت بیماری را افزایش می دهد.

وی افزود: با شیوع ریزگونه جهش یافته انگلیسی، سرعت گسترش بیماری را ۷۰ درصد تسریع می کند.

کلیدری با هشدار شیوع کرونای انگلیسی در جامعه تصریح کرد: این گونه جهش یافته تمام گروه های سنی را هدف قرار می دهد و میزان مرگ ومیر هم افزایش می یابد و مراکز خدمت رسانی غیرکوویدی مجددا برمدار درمان کووید19 قرار می گیرد.

 وی بیان داشت: از انجا که هنوز نتایج واکسیناسیون مشخص نیست، اطفال و زنان باردار مستثنی شدند و افرادی که هنوز به بیماری کرونا مبتلا نشدند در اولویت دریافت واکسن هستند.

تقدیر از فولاد مبارکه در بحران کرونا

کلیدری با تقدیر از رسالت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه تمام قد در این بحران کرونا به یاری مراکز بیمارستانی شتافت و نیاز اکسیژن مراکز درمانی را در استان اصفهان و استانهای دیگر به صورت رایگان تامین کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =