آغاز کلنگ زنی پروژه نورد گرم 2 فولاد مبارکه و بهره برداری از تعدادی پروژه

فولاد مبارکه با در دستور کار قرار دادن 12 طرح توسعه ای از جمله نورد گرم 2 و طرح تحول دیجیتال می خواهد علاوه بر استقلال همه جانبه در زمینه تولید، راه های اعتلای جهانی را استوارتر از همیشه بردارد و با تبدیل شدن به یک کارخانه هوشمند تا سال 1404 خود را در عرصه رقابت با بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان نگه دارد. عزمی که از سوی مدیریت و مجموعه فولاد مبارکه بسیار جدی است، اما نیازمند نگاه همه جانبه مسئولین و مدیران کلان کشور دارد.

ایراسین؛
فولاد مبارکه با 29 سال سابقه یکی از سردمداران تحول و توسعه اقتصاد ایران است که به گواهی آمار توانسته است نشان دهد ایران صنعتی می تواند کشور را از اقتصاد تک محصولی نجات دهد و نگاه دولتمردان و سیاستگذاران را به به جای نفت به بخش صنعت در کشور معطوف کند.

 این شرکت علاوه بر تامین نیاز داخلی توانسته است در زمینه صادرات خودش را به عنوان یکی از مهمترین بازیگران عرصه تجارت خارجی کشور اثبات کند و در سخت ترین روزهای اقتصادی و در شرایط تحریم های ظالمانه، نور امیدی در عرصه اقتصاد باشد و راهش را در میان موانع و محدودیت ها پیدا کند و تامین سالانه حدود 900 میلیون دلار از محل صادرات این شرکت گواه این ادعا است.

این شرکت همچنین با تولید 11 میلیون تن آهن اسفنجی در سال به عنوان بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی جهان شناخته می شود و 20 درصد از تولید ورق های فولادی تخت شمال آفریقا و خاورمیانه را تامین می کند. همچنین سهم یک درصدی در تولید ناخالص داخلی و سهم 5 درصدی در تولید ناخالص داخلی بخش صنعتی دارد و ارزش فعلی آن به بیش از 100 هزار میلیارد تومان رسیده است.

داشتن 18 شرکت بزرگ، ارائه مستقیم کالا به حدود هزار کارخانه  نشان دهنده عظمت این شرکت در صنعت کشور است. شرکتی که حدود 3 هزار کارخانه به صورت مستقیم و غیر مستقیم از محصولات این مجتمع استفاده می کنند و 80 درصد صنایع کشور به آن وابسته هستند.

با همه این موفقیت ها فولاد مبارکه مسیر توسعه را جدی تر از هر شرکتی در کشور در پیش گرفته است و با در دستور کار قرار دادن 12 طرح توسعه ای از جمله نورد گرم 2 و طرح تحول دیجیتال می خواهد علاوه بر استقلال همه جانبه در زمینه تولید، راه های اعتلای جهانی را استوارتر از همیشه بردارد و با تبدیل شدن به یک کارخانه هوشمند تا سال 1404 خود را در عرصه رقابت با بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان نگه دارد.

عزمی که از سوی مدیریت و مجموعه فولاد مبارکه بسیار جدی است، اما نیازمند نگاه همه جانبه مسئولین و مدیران کلان کشور دارد به خصوص در پروژه نورد گرم 2 است. چرا که با تکمیل ابرپروژه نورد گرم 2 کشور از واردات ورق بی نیاز می شود و صنایعی از جمله صنایع نفت و گاز، لوله‌سازی، خودروسازی و کشتی‌سازی و... برای همیشه از واردات ورق بی نیاز شده و جانی دوباره می گیرند، اما به دلایلی این طرح مدتی است متوقف شده و باید با نگاه ملی و فرا منطقه ای هرچه زودتر روند اجرایی آن تسهیل شود، چرا که در دنیای امروز از دست دادن فرصت ها گاهی غیر قابل جبران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =