خلیفه سلطانی

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: اگر مجلس شورای اسلامی قصد وضع قانون دارد باید برای کل بازار قانون وضع کند و نباید مختص به صنعت فولاد شود.

سید رسول خلیفه سلطان درگفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به درخواست تعویق بررسی طرح فولادی مجلس در کمیسیون صنایع و معادن و صحن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: زنجیره فولاد از سنگ تا رنگ و اهمیت این صنایع در شرایط تحریم و اشتغال زایی و ارزآوری نیازمند دقت نظر بیشتری است.

وی افزود: بالغ بر 30 درصد سود بازار سرمایه دراختیار زنجیره صنایع فولادی است و جایگاه دهم ایران در تولید فولاد موقعیت ویژه ای را در زنجیره صنعت فولاد کشور ایجاد کرده است.

 دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران هرگونه تصمیمات عجولانه می تواند اثرات سوء بر زنجیره به هم وابسته صنایع فولاد باقی بگذارد، تصریح کرد: مدیریت صنعت فولاد نیازمند پویایی و چابکی در تصمیم گیری متناسب با شرایط بازار داخلی و خارجی است و نمی توان با نسخه واحد آن را هدایت کرد.

وی با اشاره به اینکه رسم بر این است که برای اخذ ماده واحده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجلس شورای اسلامی به میان می آید، تصریح کرد: لازم است مجلس شورای اسلامی با مهلت دادن به دولت اجازه دهد تا تصمیم گیری صحیحی در صنعت فولاد اتخاذ شود.

خلیفه سلطان با تاکید بر اینکه در حال حاضر به قانون در صنعت فولاد نیاز نداریم، گفت: اگر مجلس شورای اسلامی قصد وضع قانون دارد باید برای کل بازار قانون وضع کند و نباید مختص به صنعت فولاد شود.

وی افزود: قوانین باید منفعت مصرف کننده نهایی و تولید کننده را در نظر بگیرد و مانع از رانت سازی در بازار شود.

گفتنی است، نامه طرح «توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست های تنظیم بازار» به امضای بخش زیادی از مدیران شرکت‌های فولادی از جمله ۲۱ شرکت بزرگ زنجیره فولاد کشور شامل فولاد مبارکه اصفهان، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، معدنی و صنعتی گل‌گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد کاوه جنوب کیش، فولاد خراسان، فولاد هرمزگان و … رسیده است و آنها نیز همراه با اعضای هیات مدیره انجمن فولاد خواستار تعویق بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =