حسن حسینقلی

یک فعال صنعتی گفت: تولید کودهای بیوکمپوست در دنیا رایج است و ما هم توانستیم برای نخستین بار در کشور تولید کود از پسماندها به روش بیوکمپوست را در استان البرز شروع کنیم. کودی که به لحاظ زیست محیطی دارای خواص مناسب بوده و از آلودگی محیط زیست جلوگیری می کند.

حسن حسینقلی فعال صنعتی در گفتگو با خبرنگار ایراسین درباره تولید بیوکمپوست در کشور گفت: کودهای کمپوستی که در ایران تولید می شود معمولا مشخصاتی که باید داشته باشند ندارند. یعنی مقدار مواد آلی آن ها بسیار کم است و فرآیندی که باید طی کنند کامل انجام نمی شود.

وی در ادامه افزود: تولید کودهای بیوکمپوست در دنیا رایج است و ما هم توانستیم برای نخستین بار در کشور  تولید کود از پسماندها به روش بیوکمپوست را در استان البرز شروع کنیم. کودی که به لحاظ زیست محیطی دارای خواص مناسب بوده و از آلودگی محیط زیست جلوگیری می کند.

حسینقلی به مزایای این کود اشاره کرد و گفت: تولید کود به روش بیوکمپوستی توسط آنزیمی که اختراع کارشناسان خودمان است تولید می شود. این آنزیم باعث می شود پسماندهای شهری بعد از پردازش و جداسازی به جای اینکه یک فرآیند 4 ماهه را طی کند (فرآیند هم زدن) 45 روزه آماده شود. استفاده از این آنزیم علاوه بر کاهش زمان باعث می شود کود سرشار از دارای مواد آلی باشد و از کیفیت مناسبی برخوردار باشد که برای کودپاشی گلخانه ها، فضاهای سبز شهری و مزارع کشاورزی بسیار مناسب است. در واقع این کود بدون بو و ارگانیک بوده و از استاندارد های لازم برخوردار است.

حسینقلی با بیان این مطالب گفت: این کود توسط آزمایشگاه ها و واحدهای نظارتی شهردای کرج  مورد تایید قرار گرفته است و دارای کیفیت مناسبی است؛ چون بو نمی دهد و مشکلات کودهای کمپوست را ندارد.

وی در خاتمه گفت: ما روزانه 800 تن پسماند شهری از شهرداری کرج دریافت می کنیم و که از این مقدار حدود 30 درصد آن بعد از یک فرآیند یکی دوماهه و جداسازی به کود بیوکمپوست تبدیل می شود. همچنین ما با این کار توانسته ایم حدود 70 نفر اشتغال زایی ایجاد کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =