عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: خرید و فروش سکه و طلای آب شده بیشترین حجم مبادلات بازار را به خود اختصاص داده است و این از جهتی خوب است، اما برای ما فعالین این صنعت خوب نیست، ما امیدورایم روزی را ببینیم که مردم از لحاظ درآمد اقتصادی به جایگاهی رسیده باشند که در سبد خانوادهایشان خرید مصنوعات طلا و جواهر قرار بگیرد

عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار ایراسین در مورد وضعیت بازار طلا در این روزها گفت: سال های سال است که همزمان با التهابات بازار و بالا و پایین شدن قیمت ها شاهد ورود سرمایه های خرد به بازار هستیم و به این موضوع عادت کرده ایم. سرمایه هایی که به دنبال خرید طلای آب شده و سکه هستند. چون طلای آبشده اُجرت و مالیات ندارد و این مسئله برای مردم جذاب است، اما مردم باید به این نکته توجه کنند که خرید طلای آبشده اولا به تخصص نیاز دارد و دوما به دلیل اینکه برای خرید آن فاکتور و کاغذ رسمی خرید ارائه نمی‌شود، این موضوع برای خریداران ریسک قابل توجهی را به دنبال داشته باشد.

محمد ولی در ادامه افزود: خرید و فروش سکه و طلای آب شده بیشترین حجم مبادلات بازار را به خود اختصاص داده است و این از جهتی خوب است اما برای ما فعالین این صنعت خوب نیست. ما امیدورایم روزی را ببینیم که مردم از لحاظ درآمد اقتصادی به جایگاهی رسیده باشند که در سبد خانوادهایشان خرید مصنوعات طلا و جواهر قرار بگیرد. چرا که خرید فروش در بخش مصنوعات باعث می شود واحدهای تولیدی ما بخش های کارگری و کارفرمایی ما و بخش فروش رونق داشته باشد و چراغ آنها روشن بماند، وگرنه اینکه طلای آب شده و سکه خرید و فروش می شود خیلی به نفع تولیدکنندگان و فعالین این صنعت نیست. 

وی در خاتمه گفت: این روزها با توجه به اینکه بازار نوسانی است و جهت بازار مشخص نیست، بسیاری از افراد به بازار وارد نمی‌شوند و اگر ثبات حکمفرما شود، برای همه بهتر خواهد بود، چرا که در این وضعیت خریدار و فروشنده نمی‌توانند درست تصمیم بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =