قاضی عسگر

معاون اقتصادی استانداری اصفهان از آغاز به کار دو پروژه پیشران در منطقه ویژه علم و فناوری در اصفهان خبر داد.

سید حسن قاضی عسگر در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به آغاز دو پروژه پیشران در منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان اظهار داشت: منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان با هدف تمرکز منابع و نیروی انسانی استان اصفهان به شش فناوری و پروژه پیشران تعریف شده است.

آغاز به کار گلخانه های خودپایدار 

وی افزود: کشورهای در حال توسعه از نظر ساختار اقتصادی دارای ویژگی های مشابهی هستند که می توان به ترکیب تولید آنان که بیشتر محصولات کشاورزی و سنتی است، اشاره کرد.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به آغاز به کار پروژه گلخانه های خودپایدار به عنوان یکی از پروژه های تعریف شده در منطقه ویژه علم و فناوری اظهار داشت: این فناوری در راستای کاهش مصرف آب، انرژی و سموم گلخانه ها نقش بسزایی دارد.

وی اضافه کرد: پروژه گلخانه های خودپایدار به عنوان نخستین پروژه پیشران منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان شروع به کار کرد و در این زمینه چند شرکت دانش بنیان ایده های این پروژه را پیش می برند تا هرچه سریع تراین تکنولوژی در اختیار هموطنان قرار بگیرد.

فناوری تولید ایمپلنت؛ دریایی بیکران از فناوری

قاضی عسگر با اشاره به شروع به کار پروژه پیشران شناسایی فناوری های مرتبط با تولید ایمپلنت گفت: تامین، راه اندازی و توسعه چرخه تحقیق و توسعه و ایمپلنت مطابق با استانداردهای روز دنیا هدف کلان این پروژه است.

وی افزود: منطقه ویژه علم و فناوری استان اصفهان مصوب هیات وزیران در راستای تحقیق و توسعه تولید ایمپلنت در کشور این پروژه را راه اندازی کرده است.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به همکاری 5 شرکت دانش بنیان در پیشبرد اهداف پروژه پیشران ایمپلنت تصریح کرد: با پیشرفت این پروژه اشتغال زایی هزاران نفر رقم می خورد و کمیته علمی ویژه برای توسعه ایمپلنت ها توسط دانشگاه علوم پزشکی و اصفهان تشکیل شده است تا با از میان رفتن موانع و مشکلات این فناوری در خدمت کشور و خاورمیانه قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =