• ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
  • کد خبر: 10708
  • readingTime: ۴ دقیقه
نمای فولاد مبارکه

تولید روزانه 60 هزار ماسک N95، برگزاری هفتمین همایش استیل پرایس، برگزاری جلسۀ هم‌اندیشی مدیران مراکز خدماتی فولاد مبارکه، بازدید قائم‌مقام بورس کالای از خطوط تولید این شرکت، شکسته شدن رکورد تولید روزانه واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان، قدردانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کشور از مدیرعامل فولاد مبارکه و بالا رفتن ارزش معاملات فولاد مبارکه در بورس کالا مهمترین خبرهای این شرکت در هفته گذشته بود.

به گزارش ایراسین،  خبرهای فولاد مبارکه در هفته گذشته به قرار زیر است؛

تولید روزانه 60 هزار ماسک N95

 افتتاح خط تمام اتوماتیک تولید ماسک پیشرفتۀ N95 با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه و با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از مهمترین خبرهای هفته گذشته بود و فولاد مبارکه بار دیگر نشان داد در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود پیشرو و یکه تاز است.

 این خط تولید با ظرفیت ۶۰ هزار ماسک در 24 ساعت پنجشنبه گذشته با حضور مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه و اعضای هیئت‌رئیسۀ دانشگاه صنعتی اصفهان به بهره‌برداری رسید. مدیر عامل این شرکت از این کار به عنوان اقدامی مبارک در ادامۀ همکاری‌های گستردۀ علمی و فناورانۀ فولاد مبارکه با دانشگاه صنعتی اصفهان و مراکز علمی کشور یاد کرد.

نباید با ایجاد مانع، زمینۀ تولید در فولاد مبارکه را از بین برد

اما برگزاری هفتمین همایش استیل پرایس با موضوع نوآوری در تولید و فروش یکی دیگر از رویدادهای مهم هفته گذشته بود. همایشی که با حضور اردشیر سعدمحمدی، سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، وجیه‌الله جعفری، رئیس هیئت عامل ایمیدرو، حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و جمعی از دیگر مدیران عامل شرکت‌های فولادساز کشور در هتل المپیک تهران برگزار شد.

در این همایش رئیس هیئت عامل ایمیدرو ضمن اشاره به اینکه فولاد مبارکه شرکتی بزرگ و تأثیرگذار در اقتصاد کشور است تاکید کرد ما به ‌طورقطع به دنبال آنیم که شرکت فولاد مبارکه از کار و تلاش در حوزۀ صنعت و تأثیرگذاری اقتصادی فاصله نگیرد. مسئله این نیست که این شرکت در این شرایط اقتصادی سخت، مورد بازخواست نهادهای نظارتی قرار گرفته و البته که باید اجازه داد این نهادها به وظیفۀ خود عمل کنند؛ اما نباید با ایجاد مانع، زمینۀ تولید در این بنگاه بزرگ صنعتی را از بین برد.

راهبرد فولاد مبارکه؛ توسعۀ سبد محصولات و حمایت از صنایع مختلف

رویداد مهم دیگر در هفته گذشته جلسۀ هم‌اندیشی مدیران مراکز خدماتی فولاد مبارکه بود که در این جلسه مهندس عظیمیان مدیر عامل این شرکت بر توسعۀ سبد محصولات و حمایت از صنایع مختلف و تولیدکنندگان کشور به عنوان راهبرد فولاد مبارکه یاد کرد. وی گفت: سبد محصولات خود را در طول سال‌های گذشته، ازنظر کمی و کیفی توسعه داده و حتی به دنبال راه‌اندازی خطوط جدید برای تأمین پایدار و کامل ورق‌های فولادی موردنیاز صنایع است. در همین خصوص، مراکز خدماتی فولاد مبارکه نیز باید با استراتژی‌های فولاد مبارکه در جهت حمایت از صنایع خرد همگام باشند و برنامه‌ها و اهداف خود را در همین راستا تدوین و اجرا کنند.

بازدید قائم‌مقام بورس کالای از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه

رضا محتشمی‌پور قائم‌مقام بورس کالای ایران پنجشنبه هفته گذشته به‌اتفاق مدیر عملیات بازار، مدیر عملیات عرضه و مشاور معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران از خطوط تولید شرکت فولادد مبارکه بازدید کردند. محتشمی پور ضمن اشاره به اینکه فولاد مبارکه یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان بورس کالا و بازارهای کالایی ایران و از مهم‌ترین تولیدکنندگان ورق بسیاری از صنایع کشور است گفت: فولاد مبارکه مجموعۀ با ارزشی برای اقتصاد کشور است و این بازدید فرصت خوبی بود برای هم‌فکری دربارۀ رفع بعضی از مشکلاتی که ممکن است در فرایند عرضۀ کالاهای این مجموعه بزرگ در بورس به وجود آید.

قائم‌مقام بورس کالای ایران در ادامه خاطرنشان کرد: صنایعی مثل فولاد مبارکه معمولا نیاز به مقررات انعطاف‌پذیری دارند که نیاز آنان در بازار را تأمین و تنوع محصولات آنان را پشتیبانی کند و این‌ها همه باید در تدوین مقررات لحاظ شود. البته تدوین‌کنندۀ اصلی و تنظیم‌کنندۀ اصلی مقررات بازار فولاد وزارت صمت است که ما هم با این وزارتخانه ارتباط خوب و همکاری‌های زیادی در حوزۀ بازارهای کالایی داریم و شاید این فرصتی باشد برای اینکه بتوانیم در جاهایی که نیاز است در تنظیم مقررات بهتر عمل کنیم.

شکسته شدن رکورد تولید روزانه واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان

شکسته شدن رکورد تولید روزانه در واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان دستاورد مهم دیگر شرکت فولاد مبارکه در هفته گذشته بود. صنعتگران این شرکت در ایام‌الله دهۀ مبارک فجر رکورد جدیدی در تولید روزانۀ آهن اسفنجی به دست آوردند و در تاریخ 16 بهمن میزان تولید خودشان را  5 هزار و 664 تن رساندند.  رکورد قبلی فولاد هرمزگان در تولید روزانۀ آهن اسفنجی مربوط به 3 آذر 1397 و به میزان 5 هزار و 582 تن بوده است.

قدردانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کشور از مدیرعامل فولاد مبارکه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور با ارسال نامه‌ای به مهندس عظیمیان، مدیـــرعامل شرکت فولاد مبارکه، از تلاش‌های این شرکت در خصوص تأمین اکسیژن رایگان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قدردانی کرد.

بالا رفتن ارزش معاملات فولاد مبارکه در بورس کالا

شرکت فولاد مبارکه در هفته گذشته ۱۱۹ هزار و ۹۰۰ تن ورق گرم در بورس کالا عرضه کرد که قیمت پایه هر تن از این محصول  ۱۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال بوده است. این عرضه با تقاضای سنگین ۱۷۶ هزار تنی مواجه شد و به‌این‌ترتیب معاملات این محصول به‌صورت رقابتی صورت گرفت.

بالاترین نرخ ثبت‌شده در این محصول معادل ۱۷۷ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال و قیمت میانگین نیز ۱۷۳ میلیون ریال بود ؛ ارزش معاملات این محصول که معادل کل ارزش معاملات این شرکت در هفته گذشته محسوب می‌گردد به بیش از ۲۰ هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال رسید.

قیمت ورق گرم شرکت نسبت به آخرین معامله این محصول که مربوط به هفته پایانی دی‌ماه است، افزایش در حدود ۹.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

دیگر اخبار مهم

قدردانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی از فولاد سنگان در راستای اشاعۀ فرهنگ ایثار و شهادت و کارآفرینی، برگزاری همایش تکریم مادران و همسران شهدا و برگزاری آئین گرامیداشت روز زن در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری از  دیگر خبرهای مهم هفته گذشته این شرکت بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =