محصولات فولادی

کاهش قیمت قراضه و ضعیف شدن تقاضا در بازار محصولات نهایی سبب شده تا همچنان روند نزولی در بازار شمش در بیشتر مناطق دیده شود. همچنین شاهد کاهش قیمت میلگرد و مفتول در بازار جهانی هستیم.

به گزارش ایراسین، یکی از عوامل موثر بر قیمت محصولات نهایی نرخ مواد اولیه مورد استفاده تولیدکنندگان است. بر اساس اطلاعات موجود، شاهد روند نزولی قیمت محصولات فولادی در اکثر بازارهای جهانی هستیم، چراکه می‌بینیم در آخرین روزهای ماه ژانویه (29 ژانویه) قیمت بیلت در آسیا برابر با 583دلار بر هرتن CFRبوده و با رشد منفی 17دلاری نسبت به یک هفته قبل مواجه شده است، یا در بازار ترکیه با کاهش 12 دلاری قیمت در همین بازه زمانی از 615دلار به 603دلار برهرتن FOB رسیده است. در بازار دریای سیاه نیز کاهش 25دلاری قیمت بیلت ( از 590دلار به 565دلار رسیده) و در خاورمیانه نیز با کاهش 20دلاری از 620دلار به 600دلار بر هرتن CFR رسیده است.

این در حالیست که فعالان بازار بیلت پیش‌بینی می‌کنند قیمت روند نزولی خود را در هفته‌های آینده ادامه دهد. برای مثال قیمت بیلت چهارگوش در بازار دریای سیاه طی هفته جاری قیمت 545تا570دلار برهرتن را تجربه کرد اما پیش‌بینی می‌شود قیمت این محصول در هفته بعد به 540تا 565دلار برهرتن برسد و در ماه فوریه روی این قیمت باقی بماند.

این روند کاهش قیمت درخصوص بازار میلگرد و مفتول نیز وجود دارد. به این صورت که در بازار میلگرد طی هفته آخر ژانویه در بازار آسیا از قیمت650دلار برهرتن به 648دلار رسیده و در بازار ترکیه نیز از 640دلار برهرتن FOB به 613دلار کاهش یافته و رشد منفی 27دلاری را تجربه کرده است. در بازار دریای سیاه این کاهش قیمت شدت بیشتری داشته و از 640دلار به 610دلار بر هرتن رسیده و 30دلار ارزان شده است. البته در منطقه خاور میانه نیز شاهد کاهش قیمت میلگرد از 655دلار به 643دلار و کاهش 12دلاری قیمت بر هرتن میلگرد بوده ایم.

در خصوص مفتول نیز می‌توان گفت بیشترین کاهش قیمت در بازار دریای سیاه بوده و از 720دلار برهرتن به 695 دلار رسیده است و ماه ژانویه را با کاهش 25دلاری قیمت به پایان رسانده است.

گفتنی است بازار محصولات فولادی طی چند ماه گذشته نوسانات بسیاری داشت که از جمله مهمترین آنها افزایش قیمت بود؛ اما با تغییر شرایط در سراسر جهان و کشف واکسن کرونا به تدریج قیمت‌ها روند کاهشی به خود گرفتند و در حال رسیدن به ثبات قیمتی هستند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =