جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس: رد کلیات بودجه باعث بی‌ثباتی اقتصادی نخواهد شد و نگرانیبرخی از دوستان موضوعیت ندارد.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به رد کلیات بودجه ۱۴۰۰ گفت: چند لایحه در بودجه وجود داشت که دارای اشکال بود و البته بخشی از آن در کمیسیون تلفیق مجلس اصلاح شده بود، اما بخشی از ایرادات آن همچنان به قوت خود باقی مانده بود و برخی از اصلاحات کمیسیون تلفیق هم محل ایراد و اشکال بود.

وی ادامه داد: اینکه کمیسیون تلفیق منابع خارج از بودجه را وارد بودجه کرده است و سقف مورد نظر اضافه شده، قابل قبول است ولی مازاد آن توجیه چندانی نداشت و بودجه به اندازه کافی متورم شده بود. برای مثال کمیسیون تلفیق منابع حاصل از فروش نفت را اضافه کرده بود، در صورتی که در شرایط فعلی فروش روزانه دو میلیون بشکه نشان از خوش خیالی و خوش باوری در دولت بود و مورد تایید کمیسیون تلفیق قرار گرفته بود.

قادری افزود: نکته بعدی که مورد توجه بود؛ حجم مطالبات از ناحیه همسان سازی نیروهای بازنشستگان، معلمان حق  تدریسی، اساتید دانشگاه ها و ... بود که باید دولت آنها را مورد توجه قرار می داد و این موضوع هم در گزارش کمیسیون تلفیق وجود نداشت. بخش اصلاح ساختاری هم که پیش‌تر مجلس در قالب یک طرح مصوب کرده بود  در بودجه آثار و نمودی نداشت. همچنین بخشی از اصلاحاتی هم که مجلس انجام داده بود مثل بهم خوردن رابطه مالی دولت با نفت و... شاید در سال پایانی دولت فعلی خیلی توجیهی نداشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره اینکه آیا مجلس قانون سه دوازدهم بودجه را اعمال خواهد کرد یا خیر گفت: دولت باید تلاش خودش را بکند و اصلاحات را انجام دهد. برای این کار دو هفته زمان دارد تا اصلاحات را انجام دهد و در صورتی که این کار انجام نشود  قانون سه دوازدهم تصویب می شود تا زمان لازم برای بررسی بودجه وجود داشته باشد.

وی در واکنش به اظهار نظر برخی از نمایندگان که رد کلیات بودجه 1400 باعث بی ثباتی در اقتصاد کشور می‌شود اظهار کرد: معتقد هستم این موضوع مشکلی ایجاد نخواهد کرد. بودجه سال 99 وجود دارد و به همین شکل ادامه پیدا خواهد کرد و اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. نگرانی برخی از دوستان هم خیلی موضوعیت ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =