پودر قالب

مدیرعامل کاسپین پودر فولاد گفت: بومی سازی «پودر قالب» نه تنها ما را ازوابستگی رهانید بلکه مسیر دست یابی ارزان و سریع این کالای استراتژیک صنایع فولادی را فراهم کرد.

«محمد قنادیان» در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به تولید «پودرقالب» در همکاری با متخصصان فولاد مبارکه اظهار داشت: در سال 97 و ضرورت «پودرقالب» به عنوان ماده استراتژیک پس از الکترود گرافیتی در یک اتاق فکر با مجموعه ای از بهترین مختصصان برآن شدیم تا با تاسیس کارخانه ای نسبت به تولید این ماده اقدام کنیم.

وی افزود: اهمیت «پودرقالب» تا اندازه ای است که بدون یک گرم آن نمی توان اسلب یا تختال تولید کرد و با توجه به شرایط تحریم و انحصاری این محصول به چهار شرکت در دنیا لازم بود که به این تکنولوژی مجهز شویم.

تولید اولین محصول پودر قالب در ایران

مدیرعامل کاسپین پودر فولاد با اشاره به اینکه سالها بود که مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و پیمانکاران در تولید«پودرقالب» ناکام مانده بودند، تصریح کرد: در سال 96 با همکاری شرکت «پوزیشن» ایتالیایی که معتبرترین تولید کننده «پودر قالب» در جهان است تجهیزات تولید این محصول استراتژیک را به کشور وارد کردیم و این کارخانه در سال 98 به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: اولین محصول تولیدی «پودرقالب» برای کارخانه های فولادسازی و تحت استانداردهای سخت گیرانه فولاد مبارکه به تایید رسید و از ابتدای سال جاری این محصول بومی سازی شده با تولید انبوه در اختیار صنایع عظیم فولادی نظیر فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، سبا، فولاد آلیاژی ایران، ذوب آهن قرار گرفته است.

حمایت فولاد مبارکه از دانش بنیان ها

«قنادیان» با تاکید بر حمایت مدیریت فولاد مبارکه و کارشناسان و متخصصان این شرکت در موفقیت این محصول استراتژیک گفت: بدون شک اگر حمایت و دلگرمی مجموعه فولاد مبارکه نبود بومی سازی «پودرقالب» انجام نمی شد، چرا که این دانش و تکنولوژی کپی برداری نیست و ما در این زمینه صاحب نظر هستیم و این موفقیت با همراهی مجموعه مدیریت فولاد مبارکه به منصه ظهور رسید.

وی با اشاره به تولید 5 هزارتن «پودرقالب» بیان داشت: با توجه به تحریم های ظالمانه و فرایند زمان بر واردات با بومی سازی «پودرقالب» توانستیم در مدت زمان یک ساعت و با هزینه بسیار ارزان تر به این ماده مهم دسترسی داشته باشیم.

مدیرعامل کاسپین پودر فولاد بر اهمیت بومی سازی «پودر قالب» در سال جهش تولید تاکید کرد و گفت: دیدگاه مثبت مجموعه فولاد مبارکه به شرکت های دانش بنیان و اعتماد دوطرفه و تعامل سازنده باعث شده تا بتوان با تکیه بر دانش و توان متخصصان داخلی از وابستگی رهایی یابیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =