سیدرضا شهرستانی-عضو هیات مدیره انجمن فولاد

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: تولید آلاینده در صنایع فولادی نسبت به سایر صنایع قابل مقایسه نیست.

رضا شهرستانی در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه اهداف توسعه پایدار با محیط زیست ارتباط تنگاتنگی دارد، اظهار داشت: تولیدات محصولات فولادی در راستای رسیدن به توسعه پایدار و رفاه نسل های آینده مهم است.

وی افزود: تولید آلاینده در صنایع فولادی نسبت به سایر صنایع قابل مقایسه نیست و گمانه زنی های آلودگی محیط زیست در دو بخش صنایع فولادی با حساسیت دنبال می شود. یکی در بخش آلودگی غبارهاست که با استفاده از دستگاه غبارگیر که تکنولوژی بسیار ساده و بومی سازی شده است، مرتفع می شود و اکثریت شرکت های فولادی در ایران به این استانداردها مجهز هستند.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه در سبک های صنعتی مقدار غبار معادل 200ppm است، گفت: خوشبختانه در اکثر شرکت های فولادی در ایران این گام در راستای رعایت استانداردهای اندازه گیری غبار برداشته شده است تا از بروز آلودگی هوا جلوگیری شود. 

وی به بازیافت مایعات و آب مورد نیاز صنایع فولادی به عنوان یکی از دغدغه های زیست محیطی اشاره کرد و گفت: پساب و آب دفع شده در صنایع فولادی با نظارت دقیق تصفیه می شود و با خودکفایی توانستیم این مهم را انجام دهیم تا مبادا آبخوان ها آلوده شود.

شهرستانی به جمع آوری روغن ها در صنایع فولادی اشاره ای کرد و افزود: روغن ها توسط سیستم های اسیکیمر جذب و در بشکه هایی جمع آوری می شود و به محیط زیست آسیبی وارد نمی شود.

وی با اشاره به نگهداری و رسیدگی فضای سبز در شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: فولاد مبارکه به منظور جلوگیری از ورود آلاینده ها به محیط زیست اقدام به نصب و استقرار بیش از 200 مورد از تجهیزات کنترل آلودگی هوا کرده است و به طور آنلاین توسط سازمان محیط زیست کشور پایش می شود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به ارتقاء و توسعه غبارگیرهای واحد فولادسازی در فولاد مبارکه گفت: با نصب سیستم های کنترل غبار نصب شده در واحد فولادسازی به نگرانی های عمومی و بعضا نادرست منطقه از اثرات احتمالی ناشی از پراکنش غبار از این ناحیه پایان داده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =