بازدید شرکت های دانش بنیان از فولاد مبارکه

مدیر یک شرکت دانش بنیان در اصفهان گفت: بومی سازی پدیده ای پیچیده ای است که ماحصل اعتماد و همکاری صنعت و دانشگاه است.

سید حامد افتخار زاده در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با تاکید بر بومی سازی و خودکفایی تجهیزات مورد نیاز صنایع آهن و فولاد ایران اظهار داشت: در سال های اخیر شرکت های دانش بنیان توانستند در بخش های متعددی از طراحی، مهندسی، ساخت تلاش های موثری در تامین نیازهای صنایع ایفا کنند.

وی افزود: بومی سازی فرایند پیچیده ای است که متناسب با شرایط محیطی و جغرافیایی منجر به رهایی از وابستگی تجهیزات و امنیت در استمرار تولید را می شود.

مدیر شرکت دانش بنیان آریا پلیمر در اصفهان با اشاره به اینکه اهداف بومی سازی باید بلند مدت و راهبردی باشد، گفت: شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان درصد هستنند توانمندی های فناورانه داخلی در صنعت را به محیط دانشگاهی پیوند زنند تا با پویایی صنعتی و توسعه فناوری بتوان به نیازهای موجود صنایع در شرایط تحریم پاسخ داد.

اعتماد و همکاری فولاد مبارکه با دانش بنیان ها

وی بر همکاری موثر دانشگاه ها با صنایع تاکید کرد و گفت: مدیریت فولاد مبارکه اصفهان به ویژه در سال های اخیر با حمایت از بومی سازی و شرکت های دانش بنیان دستاوردهای زیادی را برای رهایی از وابستگی به تجهیزات خارجی داشته است.

افتخارزاده بیان داشت: پلی پروپیلن و پلی اتیلن، به عنوان پرکاربردترین پلیمرهای مورد استفاده در صنعت بسته بندی، در عین دارا بودن مزایای منحصر به فرد، عملکرد ضعیفی در برابر نفوذ اکسیژن به ویژه در خطوط انتقال آب وگاز دارند.

تولید چسب چند لایه نیاز به واردات از ایتالیا را از بین برد

این مدیر شرکت دانش بنیان در اصفهان گفت: لوله های پلیمری علی رغم دارابودن نقاط قوت فراوان، دارای ضعف هایی نیز هستند که استفاده از آن ها را در کاربرد های ویژه مهندسی محدود کرده است. امروزه تولیدکنندگان با طراحی لوله های چند لایه، با لایه فلزی سعی در استفاده همزمان از نقاط قوت پلیمر و فلز و همچنین پوشاندن ضعف های آن ها داشته اند. لوله های چند لایه پلیمر/فلز بدلیل دارابودن لایه فلزی در ساختار خود، خواصی همچون نفوذ ناپذیری در مقابل اکسیژن و  پایداری ابعادی بالایی دارند. حضور لایه پلیمری باعث وجود ویژگی هایی همچون طول عمر بالا، مقاومت شیمیایی، مقاومت به خوردگی، فرآیند پذیری آسان و … در این لوله ها می شود.

وی افزود: با تولید چسب های بین لایه ای و دارابودن عملکرد و عاملیتی دوگانه به منظور بهبود سازگاری و چسبندگی بین لایه های فیلم های قطبی و غیرقطبی توانستیم علاوه بر بهبود چسبندگی بین لایه های مختلف در صنایع فولادی از این نیاز استراتژیک که در گذشته از کشور ایتالیا وارد می شد پایان دهیم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =