منصور  شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تداوم طرح های غربالگری کرونا خبر داد و اعلام کرد که روزهای پایانی هفته آلاینده های جوی افزایش می یابد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با تشریح آخرین تصمیمات جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: طرح های «شهیدسلیمانی» و «حافظان سلامت» مجددا اجرایی می شود. از ابتدای آذرماه تاکنون 3 میلیون و 339 هزار نفر در طرح های مذکور غربالگری شدند.

وی افزود: تاکنون 960 هزار خانوار نسبت به بیماری کرونا در استان اصفهان غربالگری شدند. در بخش های حمایت، نظارت و رهگیری اقداماتی انجام شده است و هزار و 98 محله و قرارگاه با 30 هزار تیم نسبت به غربالگری کرونا در استان اصفهان اقدام کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه طرح های غربالگری کرونا در استان اصفهان در دو فاز اجرایی شده است، گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در گام نخست مراجعه خانه به خانه و پرسشگری انجام شد و در گام دوم رهگیری ومراقبت توسط مراکز بهداشت اجرایی شد.

وی با اعلام اینکه 54 هزار نفر در طرح های «شهیدسلیمانی» و «حافظان سلامت» رهگیری شدند، اظهار داشت: در این میان مشخص شد که 47 درصد افراد رهگیری شده کرونا مثبت شدند و با این اقدام از گسترش بیماری جلوگیری شد.

شیشه فروش با اشاره به آموزش چهره به چهره و پیگیری در محله ها، نظارت بر صنوف، مساجد، نانوایی ها و مراکز تجمعی تصریح کرد: همکاری تیم های نظارتی با دانشگاه علوم پزشکی و انذار صنوف و حضور در ادارات وضدعفونی مراکز هم در کنترل شرایط موثر بوده است.

وی اضافه کرد: قرار شد کمیته معنوی ستاد استانی مقابله با کرونا، در ماه های رجب، شعبان و رمضان پروتکل های مناسبی را برای مهار کرونا برنامه ریزی کند.

تداوم محدودیت های ترافیکی تا پایان بهمن ماه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تا پایان بهمن ماه محدودیت های تردد کماکان برقرار است، گفت: تداوم طرح های ترافیکی در هسته مرکزی کلانشهر اصفهان و محدودیت تردد شبانه از 21 تا 4 صبح ادامه دارد.

وی افزود: شهرستانهای استان اصفهان همچنان در وضعیت زرد و آبی قرار دارد. اگرچه وضعیت استان اصفهان نسبت به بیماری کرونا با شیب نزولی همراه است اما هرگونه عادی انگاری شرایط را به وضعیت بحرانی ماه های گذشته برمی گرداند.

دو روز آلوده پایان هفته

شیشه فروش در ادامه اشاره ای هم به وضعیت آلودگی هوا داشت و گفت: در زمستان هیچ گونه سامانه بارشی در استان اصفهان فعال نبوده است و تا پایان بهمن ماه انتظار بارشی را نداریم.

وی با اشاره به اینکه روز پنج شنبه و جمعه به علت ابرناکی و نفوذ توده سرد غلظت آلاینده های جوی افزایش می یابد، تصریح کرد: پیش بینی شده است که شنبه و یکشنبه با کاهش غلظت آلاینده های جوی همراه باشیم و در شعاع 50 کیلومتری اصفهان هیچ گونه مازوتی مصرف نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =