معاون امور صنایع وزارت صمت

معاون امور صنایع وزارت صمت از داخلی سازی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار با طرح های به بهره برداری رسیده و میزهای ساخت داخل در ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی صمت، مهدی صادقی نیارکی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک این معاونت با جهاد دانشگاهی با بیان این مطلب، افزود: ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار امسال برای داخلی سازی هدف‌گذاری شده که سهم استان ها به تفکیک ۳۱ استان نیز تدوین و ابلاغ شده است.

برگزاری میزهای ساخت داخل به صورت مجازی به خاطر شیوع ویروس کرونا

وی با اعلام اینکه چند میز ساخت داخل را امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار کرده‌ایم، تصریح کرد: چهارمین میز توسعه و تعمیق ساخت داخل در حوزه خودرو و قطعات را ابتدای امسال با ۴۰ سازنده و ارزش قراردادهای ۶۰ میلیون دلار برگزار کرده ایم.

پنجمین میز ساخت داخل در حوزه خودرو به صورت مجازی برگزار می شود

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص برگزاری این میزهای تخصصی بصورت مجازی ، ادامه داد: میز دوم پتروشیمی با ارزش قراردادهای ۶۰ میلیون دلار، اولین میز صنعت پالایشگاهی با ارزش قراردادهای ۸۰ میلیون دلار را برگزار نمودیم و پنجمین میز ساخت داخل در حوزه خودرو به ارزش قراردادهای ۶۰ میلیون دلار نیز برگزار خواهد شد.

انعقاد ۲۴۰ میلیون دلار قرارداد در میزهای ساخت داخل امسال

صادقی نیارکی همچنین اضافه‌کرد: در مجموع ۲۴۰ میلیون دلار در قالب میزهای ساخت داخل امسال انعقاد قرارداد بین سازندگان داخلی و مجموعه‌های صنعتی داریم.

معرفی ۲۱۰ گروه کالایی به عنوان زیر پروژه نهضت ساخت داخل برای جایگزینی واردات

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ۲۱۰ گروه کالایی را به عنوان زیر پروژه نهضت ساخت داخل مشخص کردیم که این اقلام برای جایگزینی واردات و سرمایه گذاری سرمایه گذاران معرفی شده اند.

اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی برای همکاری در ۲۴ رشته فعالیت زیر پروژه نهضت ساخت داخل

معاون امور صنایع وزارت صمت اضافه کرد: همچنین این ۲۱۰ رشته فعالیت را به مجموعه نهادهای انقلابی و عمومی غیر دولتی ارسال نمودیم که جهاددانشگاهی در ۲۴ مورد برای همکاری اعلام آمادگی کرده است.

صادقی نیارکی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در حوزه هایی از جمله برق، نفت، فولاد، نساجی، پوشاک، ماشین سازی و تجهیزات برای ارائه فناوری و دانش تولید و فرایندها و همچنین تولید محصول، آمادگی خود را اعلام نموده است.

تاکید مسئولین وزارت صمت بر تداوم نهضت ساخت به عنوان یک برنامه راهبردی

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ برنامه نهضت ساخت داخل شروع شده است، تصریح کرد: مسئولین ارشد وزارت صمت بر تداوم، حمایت و صیانت از این نهضت تاکید دارند تا منابع ارزی برای ایجاد ارزش افزوده بالاتر مدیریت شود.

صادقی نیارکی همچنین تامین نیازهای واحد ها با تکیه بر درون زایی را جزو اهداف اقتصاد مقاومتی دانست.

وی در خصوص امضای تفاهم نامه همکاری با جهاد دانشگاهی نیز، گفت: یکی از ماموریت های وزارت صنعت، معدن و تجارت به کارگیری همه ظرفیت‌های موجود در کشور برای ارتقاء فناوری های موجود، توسعه و تعمیق ساخت داخل، افزایش بهره‌وری و رسوخ فناوری در کشور است که مجموعه های مختلفی در این حوزه مأموریت دارند و جهاد دانشگاهی یکی از آنها می باشد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه همکاری بسیار خوبی بین این معاونت و جهاد دانشگاهی برای توسعه همکاری‌ها شکل گرفته است، گفت: به عنوان متصدی توسعه تولید و ساخت داخل با جهاد دانشگاهی این تفاهم‌نامه را به امضا رسانده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =