انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت امور صنایع وزارت صمت و جهاد دانشگاهی

با حضور معاون امور صنایع وزارت صمت و رئیس جهاد دانشگاهی تفاهم‌نامه مشترکی میان این دو مجموعه امضا شد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی صمت، این تفاهم نامه به‌منظور ارتقاء سطح فناوری تولیدات داخلی، بومی سازی فناورهای وارداتی، ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور، افزایش توان فناورانه واحدهای صنعتی، تسهیل تولید و ایجاد زمینه جهش در تولید، افزایش نرخ بهره‌وری و بهبود توسعه اقتصادی ملی کشور، ایجاد اشتغال سالم و مولد، تسریع در انجام امور زیربنایی و تحقیقاتی و حضور فعال در عرصه خدمت‌رسانی بوده است.

مهدی صادقی نیارکی« معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت» و حمیدرضا طیبی « رئیس جهاد دانشگاهی » این تفاهم نامه را امضا نموده اند.

موضوع تفاهم‏نامه در خصوص، کسب فناوری های پیشرفته مورد نیاز صنایع کشور، ارتقاء سطح فناوری تولیدات داخلی و افزایش کیفیت و بهره‌وری واحدهای صنعتی در گروه کالایی منتخب،کمک به تدوین استراتژی های توسعه فناوری در زنجیره صنایع مورد اولویت وزارت صمت، تحقیق و توسعه در راستای فناوری های صنعتی نوظهور و توسعه توان صنعتی کشور در حوزه این فناوری‌ها و برگزاری نشست های کارشناسی و یا همایشهای علمی در راستای توسعه و تعمیق ساخت داخل و صادرات و تحقق جهش تولید است.

مدت‌زمان این تفاهم‏نامه از تاریخ امضای آن به مدت 3 سال می‌باشد که با توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.

جهاد دانشگاهی در این تفاهم نامه تعهد کرده است که در راستای تحقیق و توسعه همکاری و مشارکت در حوزه تحقیق و توسعه و تدوین استراتژی در زنجیره های مورد هدف و اولویت‌دار وزرات صمت گام بردارد.

تقویت و توسعه فعالیت واحدهای پژوهشی، دانش بنیان و واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) در کسب فناوری های مورد نیاز و برقراری ارتباط نظام مند و مسئله محور با مراکز تولیدی مورد توصیه وزارت صمت جهت تامین نیازهای فناورانه آنها از دیگر تعهدات انها خواهدبود.

انجام مطالعات لازم برای آینده پژوهی تولیدات صنعتی، شناسایی فناوریهای نوین و برنامه ریزی برای سرمایه‌‎گذاری و تولید آنها، توسعه وتعمیق ساخت داخل و ارتقاء فناوری، تولید نیمه صنعتی و صنعتی برخی از محصولات راهبردی و یا دارای فناورای پیشرفته، مشارکت در طراحی و استقرار مدل چرخه مدیریت، بهره‌وری در بخش و حمایت از اقدامات عملیاتی برای ارتقای کیفیت محصولات اولویت دار، همکاری در تکمیل و راه‌اندازی طرحهای نیمه تمام پیشران و گلوگاهی و تکمیل و تقویت زنجیره‌های ارزش صنایع پیشران نیز از تعهدات جهاد دانشگاهی خواهد بود.

همچنین تعهدات معاونت‌ امور صنایع، حمایت از تولیدات جهاد دانشگاهی، جلب همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی، نهادهای عمومی غیر دولتی و سازمان های توسعه ای برای سرمایه گذاری در تولیدات فناورانه جهاد دانشگاهی، اعلام ظرفیتهای تولیدی و توانمندیهای صنعتی جهاد دانشگاهی به مراکز تولیدی، توسعه‌ای، حمایت‌های تعرفه‌ای و سایرپشتیبانی ها در حوزه تولیدات فناورانه و تجاری سازی شده است.

تحقیق و توسعه و کاربردی سازی آنها، اعلام فهرست اقلام و نیازهای اصلی کشور به جهاد دانشگاهی و اعلام ظرفیتهای موجود در جهت افزایش تولید و یا تعمیق ساخت داخل اقلام و نیازهای اصلی کشور بهم‌رسانی و هم‌افزایی بین ذینفعان درخصوص تحقیق و توسعه در راستای بکارگیری فناورهای ‌برتر و نوظهور از دیگر تعهدات معاونت امور صنایع خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =