حجت الله غلامی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان از بهره برداری دو هزار و 546 پروژه عمرانی در استان اصفهان با اعتبار چهار هزار و 509 میلیارد تومان خبر داد و گفت: پروژه انتقال 20 میلیون متر مکعب آب از خلیج فارس به اصفهان به زودی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، حجت‌الله غلامی در نشست خبری با اعلام برنامه های عمرانی در دهه فجر اظهار داشت: پروژه های عمرانی در دهه فجر با اعتبار ۳۷۷ میلیارد تومان اعتبار ملی، ۴۴۱ میلیارد تومان اعتبار ملی استانی و یک هزار و ۳۰۲ میلیارد تومان اعتبارات متوازن به بهره برداری می رسد که  ۶۴.۴ درصد از اعتبارات استان با اعتبار معادل یک هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی افزود: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان  اصفهان تخصیص یافت که از این میزان ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش آب، ۲۰۰ میلیارد تومان به آزادراه شرق، ۲۰۰ میلیارد تومان مترو اصفهان – بهارستان و مابقی در دیگر پروژه‌های کوچک استان بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه در سال جاری در هفته دولت یک هزار و ۸۴۰ پروژه افتتاح شد، اضافه کرد: پروژه های عمرانی به مناسبت هفته دولت و دهه مبارک فجر افتتاح می شود که در حال حاضر دو هزار و ۵۴۶ پروژه با اعتبار چهار هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان افتتاح می شود.

وی اضافه کرد: پروژه های عمرانی افتتاح شده به مناسبت دهه فجر شامل هشت درصد اعتبارات ملی، ۱۰ درصد ملی – استانی، ۵۱ درصد شهرداری و تعاونی‌ها و ۲۹ درصد بخش خصوصی است.

غلامی با بیان اینکه ۲۲۱ پروژه ملی، ۱۶۷ پروژه استانی، ۳۸۷ پروژه بخش خصوصی و شهرداری‌ها یک هزار و ۵۹۹ پروژه و دهیاری‌ها ۱۷۲ پروژه را به بهره برداری می‌رسد.

کلنگ زنی ۷۴ پروژه جدید در استان

وی با بیان اینکه ۷۴ پروژه در دهه فجر در شهرستان‌ها کلنگ زنی می‌شود، گفت: بیشترین پروژه‌ها با یک هزار و ۵۰ پروژه مربوط به مخابرات، ۲۶۷ پروژه توسط جهادکشاورزی، ۲۴۰ پروژه شهرداری‌ها و ۱۱۵ پروژه در شرکت توزیع برق از مهم‌ترین پروژه‌ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: در صنعت فولاد اعتبارات ریالی با اعتبارات ارزی همراه است و شرکت شهرک‌های صنعتی نیز در بخش تأمین آب مورد نیاز شهرک‌ها از محل تصفیه پساب ۲۳ پروژه با اعتبار ۳۷۷ میلیارد تومان بهره برداری پروژه دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های اصفهان، تیران و کرون و کاشان بیشترین افتتاحیه را داریم و اغلب به صورت مجازی است، ابراز داشت: بهره برداری از پروژه‌ها با حضور وزرا، معاونان وزرا، استاندار و معاونان استانداری انجام می‌شود.

ساخت ۳۰۰۰ منزل مسکونی برای محرومان

وی با بیان اینکه ساخت سه هزار منزل مسکونی برای محرومان با ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض را در دستور کار است، تصریح کرد: برای متقاضیان ۵۰ میلیون تومان وام پنج درصد داریم که تاکنون دو هزار و ۷۰۰ واحد عملیات اجرایی را آغاز کرده‌اند.

غلامی با بیان اینکه ۹۳ هزار متقاضی اقدام ملی مسکن در استان اصفهان شده اند، افزود: از این تعداد تاکنون ۱۷ هزار و ۸۹۰ نفر تأیید شده‌اند که در استان اصفهان ساخت ۷۰ هزار واحد را داشتیم که ثبت‌نام بیش از ظرفیت تعریف شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ۴۷ هزار و ۴۲۰ واحد زمین برای اقدام ملی مسکن تأمین شده است، ابراز داشت: این زمین در همه شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه برای هر خط مترو در مسیر ارتباطی با شهرهای اطراف اصفهان استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: در مترو اصفهان – شاهین شهر از صنایعی مانند پالایشگاه، پتروشیمی، شهرک صنعتی محمود آباد و … استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های آبی در اصفهان اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته بخشی از سامانه دوم آبرسانی به اصفهان تا پایان اردیبهشت ماه به بهره برداری می رسد.

غلامی با اشاره به پیشرفت ۹۱ درصدی تونل کوهرنگ سه ابراز داشت: عملیات بتن ریزی سد را در دستور کار داریم و با سیستم پمپاژ می‌توان آب را از تونل به زاینده‌رود منتقل کنیم.

انتقال آب از خلیج فارس

وی با اشاره به آخرین وضعیت انتقال آب ۲۰ میلیون متر مکعب آب از خلیج فارس به اصفهان گفت: با آخرین سرمایه‌گذار به توافق رسیده‌ایم و به زودی عملیات اجرایی آن را آغاز خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه بحث الگوی کشت و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و بهینه سازی مصرف آب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: در این زمینه ۵۳ برنامه تدوین و تصویب شده که باید اجرایی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =