حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد 32 هزار میلیارد تومان به اشتغال و تولید به صورت استانی اختصاص یابد و 18 هزارمیلیارد تومان نیز برای محرومیت زدایی و 80 هزار میلیارد تومان دراختیار شرکت های دولتی قرار گیرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه در اواخر سال جاری تنها به دارو ارز 4200 تومانی تعلق گرفت، اظهار داشت: درابتدای سال هم، به نهاده های دامی ارز 4200 تومانی تخصیص یافت، اما اختصاص 4.5میلیارد دلار در این بخش کمترین اثربخشی در کنترل قیمت بازار محصولات اعم از مرغ و تخم مرغ را داشت.

وی افزود: کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس یازدهم تصمیم گرفت که 2.5 میلیارد دلار برای بخش دارو با ارز 4200 تومانی تخصیص دهد، چرا که مابقی ارزها عموما به جیب واسطه گران می رفت که البته هنوز در صحن مجلس شورای اسلامی علنی نشده است.

دوبرابر شدن یارانه نقدی در سال آینده

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس سیاست دولتی از منابع حاصله 70 هزار میلیارد تومان به مردم یارانه تعلق می گرفت، تصریح کرد: با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400، یارانه نقدی در سال آینده دو برابر خواهد شد.

وی اضافه کرد: طبق این مصوبه یارانه تخصیص یافته به مردم در سال آتی به 147 هزار میلیارد تومان افزایش می یابد به گونه ای که میزان یارانه برای هر نفر به دو برابر افزایش می یابد.

سهم ده میلیون؛ یارانه 267هزار تومانی

حاجی دلیگانی با بیان اینکه در این مصوبه قرار است به 23 میلیون نفر یارانه 106 هزار تومانی به ازای هر نفر تخصیص یابد، گفت: 25 میلیون نفر یارانه 183 هزار تومانی دریافت خواهند کرد و سهم ده میلیون ایرانی که در تنگنای معیشتی قرار دارند در هر ماه 267 هزار تومان تخصیص می یابد.

32 هزار میلیارد تومان در بخش اشتغال و تولید

وی افزود: مقرر شد 32 هزار میلیارد تومان برای اشتغال و تولید به صورت استانی توزیع شود و 18 هزارمیلیارد تومان هم برای محرومیت زدایی و 80 هزار میلیارد تومان هم دراختیار شرکت های دولتی قرار می گیرد.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر تصمیمی معایب و محاسنی دارد، گفت: به نظر می رسد که محاسن این مصوبه از معایب آن بیشتر باشد، چراکه در سال گذشته 14 میلیارد دلار ارز برای تامین کالای اساسی تخصیص یافته بود که اثربخشی مثبت برای مصرف کننده نهایی نداشت.

گفتنی است مصوبات کمیسیون تلفیق پس از تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان به قانون تبدیل می شود و برای اجراء ابلاغ خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =