روح الامینی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در اولین کنفرانس و نمایشگاه بیوتکنولوژی گفت: توان، دانش و نبوغهایی که در کشور وجود دارد باید به محصول تبدیل شوند، زیرا در غیر این صورت جفا به جهادگران زیست فناوری در کشور خواهد بود.

به گزارش ایراسین، عبدالحسین روح الامینی با بیان این مطلب افزود: برای مثال در بخش معدن پتروشیمی میلیاردها دلار سرمایه گذاری روی آنها انجام می شود و همه سیاستها به این سمت است اما در صنعت بیوتکنولوژی چنین چیزی وجود ندارد.

به گفته وی، در صنعت بیوتکنولوژی زمینه برتری را نسبت به دیگر کشورهای اطراف خود را داریم و باید توجه ملی به آن وجود داشته باشیم‌. ما به رشد زیرساخت صنعت و فناوری و اقتصاد رسیده ایم و بیو نیز ظرفیت بالایی پیدا کرده است اما در این مرحله نمی‌توان متوقف شد.

روح الامینی گفت: وزارت بهداشت نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد، ما باید در افق ۱۴۰۴ در زمینه به رتبه خوبی در فناوری برسیم و بیوتکنولوژیک یکی از حوزه هایی است که میتواند در این زمینه اثرگذار باشد.

به گفته وی ، ما در تولید واکنس نسل اول و دوم و نسل آتی خوب عمل کردیم. ما ۱۰۰ سال است که واکسن ساز هستیم و نباید به دنبال وارد کردن واکسن باشیم، بلکه باید واکسن منطقه را تامین کنیم.

وی ادامه داد: به لحاظ اقتصاد صنعتی از جهان عقب هستیم و دلیل آن حرکت موازی در بخشهای مختلف است.

به گفته وی، بعد از چهل سال هنوز پالایشگاه خون در کشور نداریم. البته در گذشته روند خوبی داشتیم اما باید به فکر آینده باشیم و ذیل اهداف کشور که زمینه لازم برای توسعه وجود دارد را مورد توجه قرار دهیم‌.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =