مهبودی

اولین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته در محل هتل المپیک تهران با حضور مقامات ارشد کشوری همچون محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

به گزارش ایراسین، فریدون مهبودی رییس شورای سیاستگذاری اولین کنفرانس و نمایشگاه ایران بایو گفت: تکنولوژی که امروز در ایران داریم در رده جهانی است اما آینده این بخش یک حرکت بسیار تعریف شده و خیلی خشن دارد که می‌گوید هیچ چیز به جز دستاوردها و پیشرفتها نمیتواند ما را در کنار دیگر کشورها قرار دهد.

به گفته وی، آینده بیوتکنولوژی چیزی جز پیشرفت و حرکت روبه جلو نیست. در ۶ سال گذشته رشد علم بیوتکنولوژیک هر ۶ماه یکبار چند برابر می‌شود.

مهبودی گفت: در سال ۷۳ اگر یک‌ دارو ۵هزار دلار بود امروز نیز باز گرانی دارو وجود دارد اما نجات بخش بوده و درمان اجتناب ناپذیر است.

به گفته وی، زنگ خطری که امروز به صدا درآمده است که در ۶ سال گذشته نتوانستیم پروژه ملی و با اولویت ملی برای بیوتکنولوژیک تعریف کنیم.

مهبودی گفت: اما همتی که پژوهشگران ما در کنار حاکمیت توانستند حرکت خوبی در بیوتکنولوژیک داشته باشند و در سالهای ۷۲تا۷۳ پیشرفت خوبی در این بخش داشته اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =