بازدید موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان از محدوده اکتشافی خارستان- بیدستر شهرستان تفتان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: به زودی با واگذاری زمین، مقدمات احداث کارخانه استحصال طلا در حوزه شهرستان تفتان در سال جاری فراهم خواهد شد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی صمت؛ داود شهرکی در بازدید موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان از محدوده اکتشافی خارستان- بیدستر شهرستان تفتان اظهار داشت: شروع عملیات اکتشاف محدوده کانسنگ طلا و مس در حوزه شهرستان تفتان (دهستان خارستان - بیدستر) از مهرماه ۹۶ توسط شرکت سرمایه گذاری شستا در مساحت تقریبی ۶۴ کیلومتر مربع انجام شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: حجم عملیات اکتشافی در این محدوده تا کنون شامل حفر چاهک و ترانشه اکتشاف به میزان ۱۲ هزار متر مکعب، انجام عملیات حفاری عمقی به میزان ۲۰ هزار متر و میانگین عمق ۲۰۰ متر و انجام آنالیز شیمیایی به تعداد ۲۴ هزار نمونه، انجام شده است.

وی میزان سرمایه گذاری در مرحله اکتشاف در این محدوده را تاکنون به رقم ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: میزان ذخیره کشف شده قطعی کانسار در این محدوده به میزان ۲۴ میلیون و ۴۶۳ هزار تن کانسنگ طلا با عیار متوسط ۱ و ۶ صدم گرم در تن ( در هر تن یک گرم طلا ) و حدود ۵۹۸ هزار تن ذخیره با عیار متوسط ۰/۵ درصد تخمین زده شده است .

شهرکی ادامه داد: میزان طلای قابل استحصال در این محدوده معادل ۲۵ تن می باشد که با کشف این ذخیره ، مجموع ذخایر کشف شده استان از ۱۳ تن به ۳۸ تن رسیده است.

وی در پایان اضافه کرد: به زودی با واگذاری زمین مقدمات احداث کارخانه استحصال طلا در حوزه شهرستان تفتان در سالجاری فرام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =