وزیر اقتصاد ارمنستان

وزیر اقتصاد ارمنستان گفت: طی ۶ ماه آینده حجم تبادلات تجاری ایران و ارمنستان به یک میلیارد دلار افزایش می یابد.

به گزارش ایراسین و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان وهان کروبیان روز یکشنبه در حاشیه دیدار با دکتر عباس رضایی استاندار اصفهان گفت: اولین باری است که به عنوان وزیر به ایران سفر می‌کنم و این سفر اتفاقی نبوده چرا که به ظرفیت‌های فراوان، وسیع و بزرگ این کشور آگاهی دارم و باید در راستای تعمیق و توسعه روابط اقتصادی دو کشور تلاش کنیم.

وزیر اقتصاد ارمنستان تصریح کرد: هر دو ملت ایران و ارمنستان از دیرباز در کنار هم دوست و همسایه بودند؛ اما متاسفانه اکنون سطح روابط اقتصادی ما با روابط دوستانه بین دو ملت همخوانی ندارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه من سال‌ها در زمینه کسب و کار و تجارت فعالیت داشتم به ایران سفر کردم تا نه تنها تجارت متقابل را رونق و توسعه دهیم بلکه به یکی از اهداف یعنی ایجاد تولیدات مشترک دست یابیم. 

کروبیان گفت: باید قدم‌های اجرایی زیادی برداریم و بتوانیم تولیدات دو کشور را به کشور سوم صادر کرده و به فروش برسانیم؛همچنین نه تنها به اوراسیا بلکه به کشورهای دیگر قصد صادرات داریم.

حجم تبادل تجاری 400 میلیون دلاری ایران و ارمنستان در سال گذشته 

وزیر اقتصاد ارمنستان با اشاره به اینکه تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند بخشی از تولیدات خود را در ارمنستان تکمیل کنند، خاطرنشان کرد: حجم تبادل تجاری در سال گذشته ۴۰۰ میلیون دلار بود که نسبت به ظرفیت‌های ما اندک است.

در ادامه، استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان، بیش از ده هزار واحد صنعتی دارد که میعادگاه مناسبی برای سرمایه گذاران است و کشورهای همسابه می توانند از ظرفیتهای فراوان حوزه های مختلف آن استفاده و سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: برخی از تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی محدودیت‌هایی برای روابط و سرمایه گذاری‌ها بوجود آورده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری راهکارهایی برای شکستن تحریم‌ها وجود دارد.

رسیدن به یک میلیارد دلار تبادل تجاری در شش ماه آینده 

وی اضافه کرد: تمامی کشورهای منطقه به عنوان قدرت منطقه‌ای ایران را در سطح بین المللی می‌شناسند.

رضایی گردشگری را یکی از مسائل مهم منطقه برشمرد و افزود: در زمینه تولیدات صنعتی، غیر صنعتی و مواد غذایی مذاکره و بر مبنای دو کشور ایران و ارمنستان اقداماتی انجام می شود. 

کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان  هم خاطرنشان کرد: حجم تبادل تجاری در سال گذشته ۴۰۰ میلیون دلار بود که نسبت به ظرفیت‌های ما اندک است که در شش ماه آینده این رقم به یک میلیارد دلار افزایش می یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =