• ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۹
  • کد خبر: 10386
  • readingTime: ۱ دقیقه
حمیدرضا رستگارپور

رئیس اتحادیه آهن و فولاد گفت: برای رسیدن به چشم انداز تعریف شده درصنعت فولاد به برنامه راهبردی نیازمندیم.

حمیدرضا رستگارپور در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به تعیین نرخ ارز در بودجه سال آینده اظهار داشت: اگرچه کمیسیون تلفیق مجلس در نظر دارد که ارز را یک نرخی کند تا مانع از بروز رانت شود اما تبدیل ارز از 4200 به 17500تومان تبعاتی چون افزایش میزان نقدینگی، تورم و گرانی را در پی دارد و تامین کالاهای ضروری را با مشکل مواجه می کند.

وی افزود: تعیین نرخ ارز تخصیصی کالاهای وارداتی می تواند بر روند صادرات صنایع فولادی هم تاثیر بگذارد.

عدم قیاس صنایع فولادی با مقیاس جهانی

رئیس اتحادیه آهن و فولاد در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی پتروشیمی، گاز و نفت تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه می تواند در بازار فولاد موثر باشد چراکه بخشی از تولیدات صنایع فولادی در اختیار صنایع گاز و نفت قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در شرایط تحریم و فشارهای داخلی تولیدات صنایع فولادی به مصارف داخلی می رسد که لازم نیست با اقتصاد جهانی قیاس شود بلکه باید شرایط حضور در بازارهای جهانی فراهم گردد.

فولاد مبارکه در مسیر چشم انداز تولید 55 میلیون تنی

رستگارپور با اشاره به چشم انداز صنعت فولاد در سال 1404 گفت: این سند چشم انداز و دستیابی به تولید 55 میلیون تنی فولاد می تواند استراتژی و برنامه ریزی های بلند مدت شرکت های فولادی شود و فولاد مبارکه توانسته است با تکیه بر توان و تخصص داخلی افتخار آفرین شود.

وی با اشاره به مشکلات تحریم های ظالمانه و ارزی گفت: شرکت های دانش بنیان با تکیه بر تخصص و دانش توانسته اند در این مسیر همراه صنایع فولادی شوند تا علاوه بر رهایی از وابستگی با بومی سازی شاهد رکورد زنی در تولید شویم.

حمایت از بومی سازی توسط صنایع فولادی

رئیس اتحادیه آهن و فولاد با تاکید بر حمایت دولتی از شرکت های دانش بنیان گفت: به نظر می رسد برای رسیدن به چشم انداز تعریف شده درصنعت فولاد به برنامه راهبردی نیازمند باشیم تا علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی، بازارهای خارجی را از لحاظ کمی و کیفی در دست بگیریم.

وی افزود: حمایت صنایع فولادی از بومی سازی موجب تقویت بخش خصوصی می شود چرا که دولتی هایی موفق هستند که بتوانند بخش های خصوصی قوی و قدرتمندی را به وجود آورند و فولاد مبارکه با اعتماد به دانش بومی توانسته است در تولید به دستاوردهای مهمی دست یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =