امیرحسین نادری

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران از ایجاد نمایشگاه بومی سازی این شرکت در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی فولاد ایران، امیر حسین نادری ، با اعلام این خبر گفت: با وجود ذهنیت ساده ای که نسبت به بومی سازی وجود دارد مقوله بومی سازی بسیار پیچیده و دارای ابعاد مختلفی است. در یک اشاره مختصر می توان بومی سازی را در دو بعد بررسی کرد ، بعد اول بومی سازی به معنی شناخت کامل ، قدرت انطباق و تغییرات دلخواه و قابلیت طراحی هدفمند در دانش فنی و فرآیند ها در صنعت فولاد می باشد. در این مورد می توان به دانش فنی احیاء مستقیم پرد اشاره کرد که با این هدف شکل گرفته است و باید شاخص های مربوط به توانمندی واقعی در این زمینه شناسایی و بکار گرفته شوند.

وی با اشاره به بعد دوم بومی سازی ادامه داد : این بعد شامل بومی سازی ساخت تجهیزات ، ماشین آلات و قطعات صنعت فولاد است که در این زمینه شاخص های بسیاری شناسایی و احصا شده‌اند. توانمندی ساخت تجهیزات بر اساس استاندارد های جهانی و با کیفیت به طور اقتصادی از اهم پارامتر های ضروری برای رسیدن به بومی سازی در حوزه تجهیزات است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران ، بومی سازی در صنعت فولاد کشور در نگاه نخست از منظر مالی الزامی است چرا که از خروج ارز جلوگیری کرده و علاوه بر آن چرخه تولید را در شرکت های کوچک و متوسط رونق می بخشد. این موضوع باعث ایجاد کارآفرینی و اشتغال بیشتر نیز می‌شود.

نادری با بیان اینکه نگاه عمیق‌تر به بومی سازی نشان می دهد خوداتکایی در ساخت تجهیزات قدرت چانه زنی و عمق استراتژیک به صنعت فولاد کشور می دهد ، افزود : امروزه که کشورمان جزو تولید کننده های مطرح در عرصه جهانی می باشد نیازمند آن است که بتواند با تکیه بر دانش فنی بومی شده و تولیدات داخلی در این صنعت حضور یابد این مسئله در تجهیزات استراتژیک خود را بیشتر نمایان می کند. به طور مثال تجربه ای که در مورد الکترود گرافیتی در این صنعت وجود دارد نشان می دهد که در مقاطع بحرانی و حساس تنها می توان بر دانش و توان داخلی و بومی تکیه کرد.

وی تاکید کرد : شرکت ملی فولاد ایران به عنوان قدیمی ترین متولی صنعت فولاد و معدن در کشور می باشد. طبیعی است طی سالیان گذشته انبوهی از تجربه در زمینه های مختلف در صنعت فولاد در شرکت ملی فولاد ایران انباشته شده است. از سوی دیگر این شرکت با داشتن اشراف 360 درجه بر بازار فولاد و بازیگران اصلی این بازار در صنعت فولاد می تواند به صورت دقیق تر نقاط قابل بهبود را شناسایی و نقاط قوت را پایدار کند. قدیمی ترین متولی فولاد کشور با برگزاری نمایشگاه فولاد می تواند کلیه این تجربیات را گرد هم آورده و با هم افزایی سایر بازیگران این حوزه اقدامات مهمی در زمینه توسعه توانمند سازی و بومی سازی در صنعت فولاد رقم بزند.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران با اشاره به اینکه مهم ترین اقدام ما در مواجهه با هر پدیده ای در شناخت و درک ابعاد آن می باشد ، خاطرنشان کرد : در بومی سازی تا کنون اقدامات بسیار مهمی در کشور انجام شده است و بسیاری از شرکت های بزرگ ما فعالیت های بسیار موثری انجام داده اند اما امروز نیازمند یک شناخت جامع و کامل از صنعت فولاد و تجهیزات آن می باشیم تا بر مبنای آن بتوان برنامه ریزی متناسب را برای اهداف مطلوب انجام داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =