منصور  شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از افزایش غلظت آلاینده های جوی تا پایان هفته و تمدید طرح زوج و فرد در هسته مرکزی کلانشهر اصفهان خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به افزایش غلظت آلاینده ها تا پایان هفته، اظهار داشت: در هفته جاری، استقرار توده سرد و پایداری جوی به ویژه در بامداد به افزایش آلودگی هوا منجر می شود.

وی افزود: در روزهای آتی، عدم فعالیت کوره های تولید گچ و آجر و کاهش فعالیت صنایع قرارگرفته در لیست آلاینده محیط زیست در دستور کار قرار گرفته است.

پلمب 54 واحد صنعتی آلاینده در دی ماه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ابلاغیه به صنایع آلاینده اظهار داشت: در دی ماه با استقرار توده سرد و پایداری جوی پدیده وارونگی هوا رخ داد که در این ماه اداره کل محیط زیست استان اصفهان بیش از 54 واحد صنعتی آلاینده شناسایی و پلمب شد.

تداوم طرح زوج و فرد تا پایان بهمن

وی با اشاره به اینکه تا پایان بهمن ماه طرح زوج وفرد در هسته مرکزی کلانشهر اصفهان اعمال می شود، گفت: محدودیت تردد شبانه از ساعت 9 شب تا 4 صبح کماکان درحال اجراست.

شیشه فروش تصریح کرد: اعمال قانون تردد خودروها، کامیونها و موتورسیکلت های دودزا و فاقد معاینه فنی و پایش مستمر منابع آلاینده متحرک و ثابت و عدم انجام فعالیت عمرانی آلاینده و خاکبرداری وپرهیز از سوزاندان ضایعات تا پایان هفته جاری اجباری است.

تکلیف کاهش مصرف انرژی در صنایع

شیشه فروش بیان داشت: بخش « امور ایمنی، محیط زیست و انرژی»(HSE) در 200 صنایع بزرگ اصفهان موظف به پیگیری کاهش آلاینده ها شده اند و  گزارشها را به صورت آنلاین به اداره کل محیط زیست استان اصفهان ارائه دهند.

وی افزود: به  شهرکهای صنعتی ابلاغ شد که نسبت به کاهش آلاینده های جوی اقدام کنند و تمهیدات لازم در کاهش مصرف برق و گاز به صنایع و دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

74 میلی متر بارندگی سهم بارشها درسال آبی جاری

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه بیش از چهل روز است که سامانه بارشی در استان اصفهان فعال نبوده است، گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون 74 میلی متر بارش در استان اصفهان رخ داده است که نسبت به بلندمدت با کاهش 9 درصدی همراه است.

صرفه جویی گاز پاداش دارد

وی اضافه کرد: در چهار ماه سرد سال دی، بهمن، اسفند و فروردین اگر مشترک گاز طبیعی بتواند در طول یک ماه کمتر از 200 مترمکعب مصرف کند، از پرداخت هزینه معاف خواهد شد. چنانچه نسبت به میانگین دو سال گذشته ده درصد صرفه جویی کند، 15 درصد از قبض پرداختی مشمول بخشودگی می شود.

شیشه فروش با اشاره به اعمال محدودیت های انرژی اعم از گاز و برق به صنایع استان اصفهان از شهروندان درخواست کرد که با حفظ دمای آسایش درمصرف انرژی بکوشند چرا که براساس آمار به ازای هر یک درجه کاهش دمای منزل به میزان 6 درصد در مصرف گاز صرفه جویی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =