نمایشگاه نفت

رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: نیروهای جوان و تحصیلکرده و همچنین افراد متخصص و با تجربه در صنعت نفت تحولات جدیدی  ایجاد کردند.

به گزارش ایراسین، محمدباقر قالیباف با بیان این مطلب در ادامه افزود: در فرصت محدودی که در این نمایشگاه حضور داشتم، دستاوردهای افتخار آمیزی را مشاهده کردم. ای کاش با سرعت بیشتری در حوزه نفت حرکت میکردیم و شاهد تحولات عظیم در این حوزه میشدیم.

قالیباف گفت: در سال های اخیر نیاز بیشتری احساس شد و همین نیاز فرصت را فراهم کرد تا تحولات عظیم رخ دهد. به هر حال باید این حرکت سرعت داده شود.

وی ادامه داد: چندی پیش مقام معظم رهبری در جلسه ای بر حوزه های پیشران های اقتصادی تاکید داشتند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: حوزه صنعت نفت یکی از این پیشرانهاست و امیدواریم بتوانیم گذشته را جبران کنیم. همچنین باید اقدامات سرعت بیشتری گرفته و در بخش های مختلف فعالیت شود.

قالیباف اظهار کرد: شعار می توانیم امروز در عمل قابل مشاهده بود باید به باور درونی ما تبدیل شود و حمایت جدی از صنعت و شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.

وی افزود: امروز پارک‌های فناوری به صورت جدی در این حوزه شکل گرفته است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز فرمت های مشخصی برای قراردادهای نفتی وجود دارد اما بحث فاینانس، نقدینگی و سرمایه گذاری از مهم‌ترین موضوعات همه بخش ها به ویژه صنعت نفت است که حجم قراردادها در آن زیاد است.

به گفته قالیباف، باید در روشهایی که کاملا بومی است سرمایه گذاری انجام شود و در کنار آن باید به بحث تولید بیشتر، حضور شرکت های دانش بنیان و همچنین همکاری نزدیک دانشگاه و صنعت توجه ویژه داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =