• ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
  • کد خبر: 10346
  • readingTime: ۳ دقیقه
فولاد مبارکه

تولید تختال با ضخامت 250 میلی‌متر در ماشین ریخته‌گری شماره 2، بازدید رئیس مؤسسۀ فرهنگی بین‌المللی اکو از شرکت فولاد مبارکه،کسب درآمد 57927.6 میلیارد تومانی در ۱۰ ماه گذشته و ثبت بیشترین آمار تولید و فروش در میان شرکت های بورسی ، رشد 3 درصدی تولید در شرکت فولاد تاراز چهار محال و دست‌یابی به رکورد جدید تولید در شرکت فولاد هرمزگان از مهمترین اخبار این شرکت در هفته گذشته بود.

به گزارش ایراسین؛ مهمترین خبر تولیدی هفته گذشته در شرکت فولاد مبارکه مربوط به تولید تختال با ضخامت 250 میلی‌متر در ماشین ریخته‌گری شمارۀ 2 این کارخانه بود.

در پی تولید موفقیت‌آمیز تختال با ضخامت 300 میلی‌متر در فولاد مبارکه با استفاده از ماشین ریخته‌گری شمارۀ 5 این شرکت، روز دوشنبه 29 دی‌ماه سال جاری، پرسنل ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری فولاد مبارکه با انجام برخی اصلاحات بر روی ماشین ریخته‌گری شمارۀ 2 موفق به تولید تختال با ضخامت 250 میلی‌متر شدند تا کشور از واردات قطعات ویژۀ ریخته‌گری در این زمینه بی نیاز شود. تمامی مراحل این عملیات به‌طور کامل توسط متخصصان برق، مکانیک، متالورژی و تولید شرکت فولاد مبارکه و بدون هیچ‌گونه دخالت خارجی اجرا شد و از این جهت این اقدام با توجه به حجم عملیات صورت‌گرفته بسیار مهم و باعث افتخار بود.

خبر مهم دیگر هفته در جریان بازدید مدیرعامل فولاد مبارکه از روند اجرای تعمیرات سالانۀ مدول F واحد احیا مستقیم این شرکت رخ داد و عظیمیان بر بهینه‌سازی تمامی این مدول‌ها تأکید کرد و ضمن قدردانی از اقدامات و زحمات کارکنان بخش‌های مختلف در این زمینه، اجرای این پروژه در زمان معین با رعایت نکات ایمنی را ارزشمند دانست و بر ثبت دقیق دستاوردهای فنی و نتایج این طرح و همچنین پیاده‌سازی دستاوردها بر سایر مدول‌ها تأکید کرد.

از دیگر اخبار مهم شرکت فولاد مبارکه اصفهان می توان به بازدید بازدید رئیس مؤسسۀ فرهنگی بین‌المللی اکو از شرکت فولاد مبارکه اشاره کرد. سرور بختی در جریان بازدید از این شرکت از عقد تفاهم همکاری با باشگاه فرهنگی‌ورزشی فولاد مبارکۀ سپاهان و برگزاری سلسله رویدادهای فرهنگی و ورزشی را در مقیاس کشورهای عضو اکو خبر داد. وی ابراز امیدواری کرد باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکۀ سپاهان اصفهان بتواند به‌عنوان مرکزی برای برگزاری مسابقات مشترک در جهت ترویج «دیپلماسی ورزشی» میان کشورهای عضو اکو نقش‌آفرینی کند. همچنین استفاده از ظرفیت‌های متقابل در جهت استفاده از دیپلماسی ورزشی، برنامه‌ریزی برای اولین جشنوارۀ ورزشی سرزمین کهن، همکاری متقابل در جهت انعقاد خواهرخواندگی تیم فوتبال فولاد مبارکۀ سپاهان با باشگاه‌های فوتبال کشورهای عضو، برگزاری دوره‌های آموزشی و مسابقات ورزشی دوجانبه سپاهان و باشگاه‌های ورزشی، گسترش همکاری‌های رسانه‌ای و انتشاراتی با استفاده از زبان ملت‌های منطقۀ اکو از موارد مطرح‌شده در تفاهم‌نامۀ منعقدشده بین موسسه فرهنگی بین المللی اکو و باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان بود.

اما از اخبار حوزه بورس کالا هم نباید غافل بود. در هفته‌ای که گذشت ۱۸۷ هزار و ۴۰۹ تن، انواع شمش و محصولات فولادی در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت که ارزش کل این معاملات ۲۹۸۲ میلیارد تومان بود و فولاد مبارکه از محل فروش انواع محصولات خود در بورس کالا، درآمد ۲۰۴۶ میلیارد تومانی کسب کرد و از میان تمام شرکت‌های فولادی، بیشترین ارزش فروش محصولات در بورس کالا را به خود اختصاص داد. اما از آن مهمتر اینکه فولاد مبارکه با کسب درآمد 57927.6 میلیارد تومانی در ۱۰ ماه گذشته، ضمن رشد 76.6 درصدی نسبت به دوره مشابه قبل، رکورددار ثبت بیشترین آمار تولید و فروش را در میان شرکت های بورسی از آن خود کرد.

 رشد 3 درصدی تولید در شرکت فولاد تاراز چهار محال و رسیدن به رکورد تولید تولید  18 هزار و 549 تن ورق گالوانیزه در دی‌ماه سال جاری در این شرکت، دست‌یابی به رکورد جدید تولید در شرکت فولاد هرمزگان و رسیدن به تولید ۱۴۰ هزار و ۶۲۴ تن فولاد خام، بومی‌سازی فریم استقرار زنجیر دامی بار ماشین ریخته‌گری مجتمع فولاد سبا توسط کارشناسان کارگاه اسکلت فلزی تعمیرگاه مرکزی شرکت فولاد مبارکه و تعمیرگاه مرکزی مجتمع فولاد سبا، اصلاح اساسی سازه‌های انبار تختال نورد گرم فولاد مبارکه و صرفه جویی 50 میلیارد تومانی از طریق این پروژه، بومی‌سازی جِرم منیزیتی کف کورۀ مجتمع فولاد سبا و جلوگیری از خروج از خروج بیش از ده‌ها میلیون یورو از کشور و البته برگزاری آزمون سالانۀ ارتقای گروه شغلی کارکنان در شرکت فولاد سفیددشت از دیگر اخبار مهم فولاد مبارکه در هفته گذشته بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =