ارتقای ایمنی عملیات تعویض مخازن ورودی کنسانتره نرمۀ واحد گندله‌سازی

با اجرای یک پروژه، ایمنی عملیات تعویض لاوربین یا مخازن ورودی کنسانترۀ نرمه در واحد گندله‌سازی (05B05/06) که پیش از این با دشواری و ریسک ایمنی زیادی انجام می‌شد، ارتقا یافت.

 به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، سرپرست شیفت تولید واحد گندله‌سازی شرکت فولاد مبارکه در این زمینه گفت: لاوربین تجهیزی است که بین بخش تحتانی مخزن ذخیرۀ کنسانتره و صفحۀ چرخان قرار دارد و با توجه به محل استقرار آن‌ها، انجام هرگونه عملیات تعمیراتی و تعویض با ریسک زیادی همراه است.

حمید عباسی با بیان اینکه وظیفۀ واحد گندله‌سازی تولیـــد گنـــدلۀ اکسیــدی کــروی از جنـــس کنــسانترۀ سنگ‌آهن و سخت‌شدۀ قابل شارژ به مدول‌های احیا مستقیم است، افزود: خط تولید واحد گندله‌سازی شامل دو خط آسیاب و مخلوط سازی، 8 دیسک و یک ماشین پخت جهت سخت‌سازی گندله است.

وی گفت: در واحد گندله‌سازی کنسانترۀ نرمه با دانه‌بندی 80 درصد زیر 45 میکرون، در مخازن یادشده توسط واحد انباشت و برداشت شارژ شده و برای اختلاط با کنسانترۀ زبره آسیاب‌شده، بنتونیت و رطوبت به بخش مخلوط‌سازی ارسال می‌گردد. تخلیۀ کنسانترۀ نرمه و شارژ به نوار نقاله‌های ورودی به بخش مخلوط‌سازی با عبور کنسانترۀ نرمه به بخش پایینی مخازن، با عنوان لاوربین (Lowerbin)  و با مکانیسم صفحۀ چرخان انجام می‌شود.

عباس ضیایی اپراتور تولید ناحیۀ آهن‌سازی نیز در همین خصوص گفت: در پروژه‌ای که با عنوان بهبود شرایط ایمنی تعویض لاوربین‌های05B05/06 درواحد گندله‌سازی به اجرا درآمد، با ساخت یک مکانیسم، اجرای فعالیت با کمترین دخالت انسانی و کمترین خطر میسر گردید.

وی افزود: این اقدام از لحاظ افزایش ضریب ایمنی فعالیت قابل‌توجهی به شمار می‌آید و باعث کاهش دخالت نیروی انسانی و به‌تبع آن کاهش نفر ساعت و سرعت بخشیدن به زمان انجام فعالیت می‌شود.

ضیایی در پایان از همکاری واحد تعمیرات مرکزی و سایر واحدی‌های مربوطه قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =